lördag 31 juli 2010

Jag hade sån tur att min kära syster masserade mig igår. Hon är duktig. Det gjorde ont, men efteråt kändes det så himla mycket bättre på en gång. Kände mig inte alls lika stel.
Imorse kändes det också rätt okej, men nu de två sista timmarna på jobbet kände jag att jag fick ont igen. Och gullig som syrran är så knådade hon mig igen. Nu känns det återigen ganska bra. Men ska nog ändå be J att ta lite ikväll igen så jag inte stelnar till direkt.

Jag skulle vilja gå på massage typ en gång i månaden eller så. Tror det skulle vara bra att få bort lite spänningar och vara lite snäll mot kroppen och ta hand om den bättre.


4 kommentarer:

Marie sa...

Ja jag skulle också behöva massage en gång i månaden. Vore nog rena himmelriket det :-)

Therese sa...

Vad är det för typ av massage hon ger? :)

Therese sa...

Massage inriktad på avslappning är den bästa typen av massage för spända muskler tror jag.

Therese sa...

Jag har inte så stor koll jag heller egentligen, men lite egen erfarenhet har jag :)
Det är ju lite skillnad på avslappnande massage och på sån massage man får hos sjukgymnast. Hos min sjukgymnast riktar dom mest (nästan enbart) in sig på knutarna, och där gör det ju oftast som ondast och när det gör skitont spänner man sig och så blir det lite dumt. Ju mer man slappnar av desto bättre resultat blir det ju.
Sen brukar det inte göra lika ont (inte på mig iaf) efter en avslappnande massage som efter sjukgymnastens knådande.

Hade jag haft råd hade jag lätt gått på sån massage en gång i veckan!

Det är tur att hon orkar knåda lite trots att det är bäbis på g för henne :)