måndag 12 juli 2010

Ja, skåningen som var här var allt en riktigt noggrann typ. Gudars, så jobbig. Jonas var inte hemma och kunde därför inte sköta affären, vilket han oftast gör annars. Jag hatar att göra såna saker. Men nu var jag tvungen att träda in i hans ställe.

Det började med att killen höjde på ögonbrynen och verkade mäkta förvånad över att tv:n stod på vinden istället för på en tv-bänk i vardagsrummet. Sedan glömde jag nyckeln till vindsförrådet i lägenheten när jag redan kommit halvvägs uppför trappan så jag fick tränga mig förbi skåningen och hans sällskap för att gå tillbaka ner igen. Sen fumlade jag nervöst med det där jävla kodlåset en hel evighet innan jag fick upp det kändes det som!

När skåningen frågade mig om tv:n funkade så svarade jag att det gör den definitivt. Att J kollat det innan han la ut den. Sen frågade han om han fick ta med den ner i lägenheten och testa. Jo, det kan du väl få sa jag. Så satte han på tv-helvetet och sa att den verkade funka. Men visste jag månne om den fungerade helt felfritt? Och när var senaste gången den användes? Och hur gammal är den egentligen? Jag stammade fram att såvitt jag vet så funkar den fint, att det kanske var ett år sedan den användes, (inte sant, kan jag konstatera i efterhand. Två kanske.) och att den är ca 6-7 år. Har fan ingen aning! Och så frågade han om den hande två scartuttag (heter det så?) Och jag sa att det där har inte jag koll på, men då sa han att J hade sagt det. JAHA, men frågade fan inte mig då, tänkte jag.

Sen frågade han om det fanns någon dosa till fanskapet och jag bekräftade att det fanns det. Då frågade han fanimej efter en manual till den! Jag sa vänligt men betämt att den faktiskt inte fanns kvar. Hur jävla noga kan man vara liksom!? Och så sa han att det var bra att den verkade fungera och att jag trodde att det inte var nåt fel på den för det skulle bli jobbigt att behöva åka tillbaka från Säffle med den om den inte uppfyllde hans krav. Typ så sa han, fast inte ordagrant. Eh. Okej? Det är en jävla tjock-tv som har gått ett tag men som säkert håller något år till, 400 spänn, skitsamma om den brakar ihop snart! Oh lord. Köp för fan en ny tv om det är så förbannat noga.
Det är sista gången jag säljer något sådär alltså. Blev helt nervös av honom. J får sköta den biten i fortsättningen också, han är mycket bättre på det än mig!

2 kommentarer:

Marie sa...

Okej att man ska kolla grejerna man köper men det där var väl att ta i :p

Ja försöka går väl i alla fall :-) Att släppa taget om den gamla mig alltså *s*

Marie sa...

När jag tog kortet så låg den precis mitt emot där du jobbar. Så vi får väl hoppas att den försvann mot skogen och inte ner till er ;-)