tisdag 6 juli 2010

Igår gjorde jag en sallad med ruccola, vattenmelon, mynta, jordgubbar, feta/getost, cashewnötter och olivolja. Det kan mycket väl ha varit den absolut godaste sallad jag någonsin ätit! Den söta, krispiga vattenmelonen tillsammans med den lite syrliga osten, kryddiga salladen, de mogna jordgubbarna och fräschören i myntan gjorde att smakerna gifte sig ypperligt med varandra. M-m-m! Till detta åt vi kycklingfilé.

För att försöka få slut på jordgubbarna gjorde jag även en jordgubbstårta. Jag hade inget recept så det var en chansning. Bakning är egentligen inte riktigt min grej. Botten gjorde jag av smör, mjöl, krossade digestivekex och lite kanel. Sen vispade jag bara en vaniljvisp och hade i och sen slängde jag på massor av jordgubbar. Den blev faktiskt god, även om vaniljvispen var i lösaste laget och rann ut när vi skulle skära upp den. Men smaken var det inget fel på!


4 kommentarer:

Therese sa...

Åh allt det där såg himlans smaskigt ut du! :)

Anonym sa...

Tårtan såg riktigt god ut :D

/Lisa [lising.blogg.se]

Malla sa...

det såg riktigt gott ut!

Zandra sa...

Mm den tårtan såg inte helt fel ut =P Gud va gott =) Kram