fredag 30 juli 2010

Jag tror att min syster kommer hit och sover här inatt. Om hon gör det tänkte jag att hon skulle få knåda mig lite på axlarna och i nacken. Jag är helt stiff. Har så jävla ont. Jag kan självklart ha lite ont då och då i axlar och rygg med tanke på mitt ganska tunga jobb, men inte såhär som jag har nu.

Det började redan i tisdags då jag kände att jag nästan kände mig bortdomnad i nacken och axlarna. Det liksom "spirrade" och jag kände mig trött i axlarna. När jag vaknade igår hade jag ont istället. Var stel som en pinne. Och under kvällen blev det sedan successivt värre. Kunde inte hitta någon bekväm ställning i soffan. Försökte massera mig lite själv men det gjorde så jäkla ont. Därför tänkte jag att syrran kanske ville hjälpa mig lite. För annars vet jag inte hur jag ska orka med fyra arbetsdagar till faktiskt. Känns som att jag går och drar upp axlarna fast det gör jag inte. Konstigt är det. Behöver nog lösa upp lite knutor.

Jag borde nog gå regelbundet på massage samt träna mer. Träningen har det varit väldigt dåligt med i sommar. Jag som skulle springa flera gånger i veckan och göra ryggövningar hade jag tänkt. Det blev det ingenting med. Energinivån ni vet. Och förkylning.
I vilket fall som helst undrar jag om denna plötsliga stelhet och smärta kan bero på spänningar? Jag tippar på det. I kombination med tungt jobb kanske.


Se så glad och harmonisk man blir av lite massage!

1 kommentarer:

malin sa...

Oooops!! Dags att stanna till!! Är du dålig, så är du dålig, så kan det vara bra att vila några dagar, köra en ipren/diklofenak kur, göra ryggövningar och ta hand om sig!! Dessvärre är det så att INGEN tackar dig för att su går och jobbar ändå, det enda som händer är att det blir 7 resor värre. Nu pratar du med någon som har stor erfarenhet av detta. jag upprepar, var RÄDD om dig!!! Kramix