lördag 3 juli 2010

Vi åkte och plockade jordgubbar i Edsvalla i förmiddags. Det blev mycket. Jävligt mycket. Det var varmt men som tur var fläktade det lite på jordgubbsfälten.
När vi kom hem passade jag på att njuta av solen och satt ute och bläddrade i en tidning en stund.

Under kvällen har vi grejat lite med jordgubbarna. Med "grejat" menar jag att Jonas har kokat sylt samt jordgubbsmarmelad med lime och choklad och jag har gjort myntamarinerade jordgubbar! Annars har vi mest grillat och ätit lots of jordgubbar! Fy fan, vad gott det är alltså!
Vi har även tittat på film ikväll - "Jack." Ingen höjdare faktiskt, boken var bättre. Och inte ens den gjorde särskilt stor inverkan på mig om jag ska vara ärlig.

Det har varit en hemskt bra dag idag. En av de bästa på länge. Jag har mått bra och känt mig glad och solen har strålat och jag och J har umgåtts och myst. Jag har haft en riktig skön dag där jag fått ta igen mig, samla kraft och ladda batterierna. Det var välbehövligt.

Imorgon kommer bilder från dagen idag, jag orkar inte lägga in dem ikväll. Måste lägga mig och sova, jag har ju delad tur imorgon! I mellantid har jag bjudit hit Annika på jordgubbsfrossa! :) Nu måste jag hoppa i bingen innan jag somnar sittande. Ögonen går i kors på mig. G´night.

1 kommentarer:

Marie sa...

Smakar jordgubbarna jordgubbar? Tycker de smakar mest vatten nu för tiden jag. Mitt smaksinne börjar bli äldre tror jag :p