söndag 15 augusti 2010

En veckas megasvullande med kladdkaka, god (fet) mat, glass och annat gottigt + en stor skål med chokladpudding och grädde på jobbet idag = dåligt samvete --> ut och springa (läs: jogga. Jag skriver springa men menar jogga) pronto efter jobbet!

Så det är ungefär det jag har ägnat mig åt sedan jag kom hem.
Ringde mamma direkt jag kom hem nästan, kände hur jag blev tröttare och tröttare där jag satt i soffan och pratade, därför var jag tvungen att genast avsluta samtalet och bege mig ut på en löprunda. Hade jag inte gjort det då hade jag förmodligen aldrig kommit iväg ut överhuvudtaget.

Jag sprang 3,5 km på 26, 18 minuter vilket för mig är en ganska hyfsad tid. Det är en grymt seg uppförsbacke med i bilden som gör att det inte går så väldans fort på alla ställen, men så länge jag orkar springa (jogga) och inte gå så får det gå lite långsamt i uppförsbackarna.

Det är faktiskt bara tredje gången jag springer nu sedan i maj. Ska fan klara att komma upp i de där 5 kilometrarna i höst. Ja, målet är alltså att orka springa 5 km utan att stanna. Eller ja, iallafall så vill jag inte känna att jag måste stanna och gå, utan känna att jag orkar springa 5 km utan att för den sakens skull vara halvdöd efteråt. Sen om jag skulle råka till att lite här och där skulle jag inte hata mig själv för det.

Det är bra med mål! Då har man något att arbeta mot. Som idag till exempel, då ökade jag min 3-kilometersrunda till 3,5. Nu kommer jag springa den några gånger för att sedan försöka öka ytterligare med 0,5 km. Bra va? Ska försöka att komma ut och springa (eller utföra annan form av träning) iallafall 2-3 ggr/vecka. :)

Åh, vad skönt det känns när man kommit hem från ett träningspass och är sådär skönt svettig och har tagit ut sig och låtit kroppen arbeta! Känner mig påfylld med massa ny energi!
Ska dricka lite mer vatten och sen hoppa in i duschen. Blir soffhäng resten av kvällen skulle jag tro.




Bild lånad från Google.
Sådär fin och fräsch ser jag INTE ut när jag springer kan jag säga. Enda likheten med damen på bilden skulle väl vara flåsandet då. För flåsar, det gör jag. Mucho.

1 kommentarer:

Malla sa...

jag tror att om du fortätter som du gör och ökar med 0.5 km åt gången kommer det inte dröja länge alls innan du når 5 km! :)