torsdag 26 augusti 2010

Jag har kollat på en dokumentär på Kunskapskanalen - The Great Sperm Race. Åh, vad bra den var. Och oj, så jag grät när miljoner spermier dog på grund av att kvinnans vita blodkroppar attackerade dom. Kvinnans nedre regioner verkar vara allt annat än gynnsam för de små stackars simmarna.

Vad otroligt liten chans det är att lyckas med bedriften att bli gravid egentligen! Men ibland lyckas spermierna komma till rätt ställe i precis rätt ögonblick där ett ägg väntar. Och befruktning sker. Fan, vad jag grinade när spermien till slut lyckades tränga in i ägget och ett nytt liv skapades. Se dokumentären ni också!

Jag vill så gärna få vara med om det där stora snart. Jag måste få vara med om det snart. Åh, tänk om man ändå fick bli gravid.

2 kommentarer:

K sa...

Visst är den bra!? De förklarar allt det svåra på ett superbra sätt, tycker jag. :-o

Marie sa...

Hade tänkt se den men glömde bort det. Får hoppas den går i repris snart då :-)