torsdag 12 augusti 2010

Vi ställde klockan och gick upp tidigt idag. (Med tidigt menar jag strax efter 9.00.) Vi hade nämligen bestämt oss för att vi skulle ut och åka båtbuss. Fixade iordning lite mackor och käkade frulle till sjöss samtidigt som vi läste morgontidningen. Lina hade köpt en sjukt god ost med oliver och soltorkade tomater (tror jag det var.)

Det var så himla skönt och fridfullt att sitta där och titta på vattnet och lyssna på vad den supergulliga och snälla kaptenen hade att säga om saker och ting efter vägen. Det var ganska mulet väder men sen sprack det upp och blev riktigt fint!
Efter ungefär en timme var vi framme i Mariebergsskogen som också var vårt slutgiltiga mål.

Lina ville hemskt gärna leta upp gammelgäddan och mata den men vi hittade honom dessvärre inte. Isätllet gick vi runt och tittade lite på de andra djuren. Väldigt mysigt där faktiskt! Vi avslutade med att gå till Terassen och glasserian och smälla i oss varsit konstverk gjort av glass. Det var smaskigt.

Bröt upp med brudarna en stund senare för att möta mor och syster och åka till loppisarna Gengåvan och Solareturen. Toppade det med ett besök på Jysk där jag handlade lite smågrejer.

Därefter åkte jag till min nya arbetsplats för att samtala med chefen samt bli visad runt. Det var stort och labyrintliknande och jag komer säkert gå vilse! Avdelningen verkade trevlig och jag hoppas att de kommer att ta hand om mig. Det blir säkert bra. :)

Nu har jag spenderat lite tid framför datorn. Jag har väntat på att det ska bli lite svalare ute, jag ska nämligen ge mig ut på en löprunda. Har dåligt samvete för alla godsaker jag stoppat i mig de senaste två dagarna! ;)

Tack tjejer, för två fantastiska dagar med er! Jag hoppas vi snart kan göra om det. Saknar.


Båtresenärer.

Vy över Karlstad.

Frulle.

Instängda i en sluss!

Sen åkte vi förbi vid Vågmästaren och trånade.
Jag skulle kunna tänka mig att bo här, ja. Med egen brygga och kunna ta sig ett morgondopp när man känner för det. Helt okej.


Segelbåtar x många!

Vilket svin!

Katrin klappar får.

Två... ankor av något slag.

Gömmer du dig här i dammen månne, Mr Gammelgädda?

Min glass - Fröken Sötafina heter den.

Satt där den skulle.

Var sugen på att loppisfynda. Hittade INGENTING förutom några lerkrukor.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det ser trevligt ut :-) jag skulle aldrig komma på idén att åka båbuss så där. Har för dålig fantasi *haha*

Anonym sa...

Det är för fan en GÅS!
/J