torsdag 12 augusti 2010

Gårdagen var verkligen skittrevlig! Varje gång jag träffar The Girls känner jag hur mycket jag saknar dom. Vill ha fler såna dagar som igår och idag!

När jag anlände till Lina höll hon på att måla om sitt vardagsrum samt väntade på leverans av en soffa som hon köpt. Så jag och Jennie satt och drack vin och tittade på när Lina målade. Sen kom soffan och vi fick agera bärhjälp.

Eftersom hon målade om så var det lite lätt rörigt därinne. Detta resulterade i att vi fick sitta på golvet och knapra ost och kex, men det gjorde inte ett dugg, det var bara mysigt!

Ber om ursäkt för den suddiga bilden.


Vi hade inga direkta planer för kvällen men till sist bestämde vi oss för att gå ut och käka middag. Katrin och Camilla anslöt hos Lina och vi satt där och drack lite vin och snackade medan Lina och Jennie gjorde sig iordning. Vi hamnade på Valfrids där vi beställde in massa olika Delis och mer vin. Herrejävlar, vad gott det var. Chèvren med honung är ju to die for. Snaskade och smaskade och njöt som en stolle verkligen.

Tre av mina fina flickor.

Min mat - chévre med honung, rostad färskpotatis med citrusaioli samt kycklingspett med chili och myntayoghurt.


Desserten bestämde vi oss for att intaga hemma hos Jennie eftersom hon hade bakat en kladdkaka som hon gärna delade med sig av. Och DEN var inte äcklig någonstans den vill jag lova! En riktig kaloribomb, men ack så god!
När det blev midnatt satt jag och gäspade som en idiot, och tio minuter senare kändes det som jag skulle somna. Var sjukt trött! Vi bröt upp strax därefter eftersom vi hade storslagna planer inför morgondagen.

Camilla & Katrin var sugna på kladdkaka som ni kan se.

Mmm... Ljuvliga kaka.

Jag värmde min kaka. Den blev kladdig. Mycket kladdig.

0 kommentarer: