söndag 30 oktober 2011

Förvirrad var jag förstås imorse. Klockan ringde strax innan 05.00 på min telefon. Jag gick upp och in på toaletten för att kolla så tiden stämde. Kisade upp mot klockan och mycket riktigt så stod den på samma som på mobilen. Fast vänta nu. Klockan på toaletten hade vi ju inte ställt om. Hm? Förvirringen tilltog. Jag fick gå och rådfråga J som sussade sött.

Vi kom fram till att klockan faktiskt bara var 04.00 och jag fick krypa ner i sängen en stund till. Men tror ni jag somnade om? Nej, inte direkt. Låg mest och halvslumrade tills klockan återigen ringde och jag var tvungen att gå upp. Satan i gatan vad trött jag var då. Och den tröttheten har suttit i hela dagen. Det var inte så lite skönt att få komma hem nu faktiskt. Nu är jag ledig tills på onsdag. Jag ska passa på att vila upp min stackars kropp under ledigheten.

0 kommentarer: