onsdag 26 oktober 2011

Igår var jag och kollade på ett hus. Ett jättefint hus. Egentligen hade jag ingen lust att åka eftersom jag oroade mig så för bebisen och det. Dessutom ingår inte husplaner i våra närmaste framtidsplaner just nu. Det är inte optimalt att leta eller köpa hus eftersom J bor i Vänersborg under veckorna och bara är hemma på helgerna. Och med en liten bebis som anländer inom kort och min inkomst som föräldraledig lär inte bli alltför fet. Nej, förutsättningarna är egentligen inte de bästa. Så vi hade lagt husdrömmarna på is ett tag.

Men så snubblade vi över en annons som fångade bådas vårt intresse. Och jag bokade in mig på visningen trots allt. Mamma och syster följde med istället för J. Och jag kan säga att jag inte blev avskräckt efter visningen. Dock är det lite väl dyrt, huset. En ganska stor nackdel. Det var tokmycket folk på visningen och det var ännu en visning vid lunch idag. Och som om inte det vore nog fick de sätta in en extravisning ikväll för att det var så många intresserade. Med tanke på utgångspris och så många intresserade har jag en känsla av att slutsumman kommer sluta på ganska mycket pengar.

Jag kunde verkligen se oss bo där. Jag såg mig själv sitta och mysa i soffan i vardagsrummet eller vara ute och greja i trädgården. Det var/är kanske inte meningen att detta skulle bli vårt hus, men jag kan ändå inte sluta tänka på det. Förälskad blev jag. Det erkänner jag.
Det ska bli intressant att följa budgivningen.



Mitt framtida kök? Troligtvis inte.

1 kommentarer:

K sa...

Ni får köpa när vi säljer. ;) Skall fixa till det som behövs och sen säljer vi troligtvis. Känns jätteledsamt men samtidigt är det nog nödvändigt. Berättar mer när vi ses. <3 Ska ringa Anna nu och kolla lite.. Kraaaam.