fredag 7 oktober 2011

Okej. Inte ett enda recepttips fick jag av er, men jag har på eget bevåg bestämt att det idag blir kycklinggryta till middag och imorgon blir det fiskgratäng.

Tänkte visa några glimtar från vårt sovrum. Ni som hängt med i bloggen länge känner säkert igen bilderna, för det är inte direkt så att jag har förändrat något därinne.


Byrå från IKEA med spegel ovanför och diverse pynt på själva byrån. Bland annat min fina Rosetta-ljusstake och några ljusstakar i fattigmanssilver.



På väggen hänger en gammal hylla som jag hittade i mammas och hennes gubbes gamla lada som innehåller allt och lite till. Den var mörkbrun från början, men jag målade den vit. Två ljuslyktor i form av kronor får sällskapa med en hjärtan-på-tråd som jag planterat i en gammal bägare jag köpt på loppis.


Supersöt smyckesask som jag fyndat på Tradera.


Sovrumsfönstret med mina orkidéer som bestämt sig för att inte blomma om. Den lilla spegeln är fyndad på loppis och vitmålad.


I fönstret hänger vita fjärilar.


Älskar dessa krukor! Har tre stycken. Två av dom har jag köpt på Tradera och den tredje har jag fyndat på loppis.


Fondväggen bakom sängen. (Jag gillar INTE att den är svart, men J ville också var amed och bestämma lite när vi tapetserade.)

Spegeln har jag fått i födelsedagspresent och den kommer från en loppis i stan - då var ramen i guld men nu är den vit. De två bilderna bredvid har jag köpt på Tradera och ramarna kostade 50 spänn på Clas Ohlson.


Närbild på tavlorna.



1 kommentarer:

MissT sa...

Vad fint ni verkar ha det hemma:-) Fullt av saker jag också skulle vilja ha! Såg i inlägget innan att du önskade mattips....jag har inte heller mycket inspiration just nu så jag är inne i en period då jag tycker det är trist att laga mat (brukar annars tycka att det är jätte roligt). Men ett recept som funkar bra här hemma just nu är fylld lövbiff med grekisk vitlöksost alternativt kantarellost (creme bonjour) och klyftpotatis och sallad. Riktigt gott! Brukar bre på ost på halva lövbiffen och sedan vika den dubbel och steka och göra lite sås på det som blir kvar av osten. Andra goda recept är dessa: http://www.alltommat.se/recept/Piroger-med-kyckling-bacon-och-svamp-6283

http://www.ica.se/recept?recipeid=584760

Ha en fortsatt trevlig/mysig fredagkväll //MissT från FL