onsdag 19 oktober 2011

Jag drömde återigen om bebisen inatt. Jag drömde att hon kom ut jättetidigt nu också. (Ja, det var en hon. Tredje gången nu jag drömmer att det är en tjej.) Hon var så liten, med jättelitet huvud, men det konstiga var att hon hade två extra armar och två extra ben som inte hade utvecklats som de skulle, de bara hängde där halvutväxta. Därför hade nya växt ut. Denna gången mådde hon bra. Det var bara det där fysiska som hämmade henne lite. Superkonstigt att jag drömmer så om liten. Jag vill drömma fina drömmar om en välmående, tjock bebis utan extra lemmar.

Jag har duschat, ätit frukost och dammsugit. Allt innan klockan 11.00. Bra jobbat av mig.
Ikväll väntar ett kvällspass på jobbet. Jag ska gå dit lite tidigare och ta de där proverna som min hormondoktor ordinerat innan jag börjar. Ha en fin onsdag!

3 kommentarer:

Essi sa...

Kanske är hon en sån där skyddande gud från hinduismen, shivas kallas hon väl...väldigt vacker tycker jag. Var hon inga fruktbarhetensgud? Jag ser allt de där du skrev bara positivt ;)

terese sa...

Ja hua inge roligt att drömma så..
Jag själv brukar dröma dem mest bisara drömarna
När jag väntade pojken drömde jag att en tjej kompis osm inte ens va gravid i verkligheten hade fått barn men de va hon i drömen å vi födde ungefär samtidig men grejjen var att jag tyckte hennes bebis va sötare än min å hon tyckte detsamma fast tvärtom så vi bytte helt enkelt bebis med varandra inte så skoj att vakna då kan jag säga

Tessan sa...

När jag väntade Robin drömde jag att jag fick en liten bebis, en tjej, som visserligen var normal och allt, men det var en hemsk dröm iallafall. Jag tappade nämligen bebisen ner flera våningar i ett trapphus rakt ner i stengolvet... Hrm...
En annan gång då drömde jag att jag fick en perfekt liten pojke som var hur söt och go sim helst, men alla försökte få mig att göra mig av med honom och vi fick inte komma in eller vara med någonstans för att han tydligen var Satans son. Men han var ju inte ond! Det var mitt barn och jag fick kämpa med näbbar och klor för att ha honom kvar hos mig och vi blev utestängda från hela världen.

Ett par jobbiga drömmar, och jag hade säkert fler! Jag tror det är ganska normalt att drömma både konstigt och hemskt när man är gravid. Det är säkert ett (om än lustigt) sätt för hjärnan att förbereda och bearbeta nåt =)