onsdag 26 oktober 2011

Jag sov dåligt inatt. Kanske på grund av oro? Jag vet inte riktigt. Jag är dessutom tung i huvudet.
Iallafall så testade jag att ringa till Endokrin & Diabetescentrum idag igen. Fick tag på en sköterska där som inte TRODDE att jag skulle behöva vara orolig, men som inte var så himla insatt i just det. Hon babblade något om att gränsvärdet låg på 10 och jag hade legat på 9,2 och 8,8 vid de två senaste provtagningarna. Fast jag har för mig att jag läst att det ska ligga mycket lägre? 2 eller något sånt. Hon sa iallafall att jag inte behövde börja med tabletterna innan jag varit på läkarbesöket på fredag och pratat med doktorn. Ja, jag blev inte särskilt mycket klokare av vårt samtal egentligen.

Och min barnmorska var ledig idag och hänvisade till den andra barnmorskan som inte svarade i telefon när jag ringde. Så egentligen står jag i samma sits som igår. Bara mindre arg idag. Nu känner jag mer att jag inte orkar hålla på och strida. Som tur är har jag barnmorskebesök nästa vecka och då ska jag passa på att ta upp detta då. Sen har jag tid hos deras MVC-läkare veckan efter det. Jag vet fan inte om jag är så jävla nöjd med den privata mottagningen jag går på. Faktiskt.

Jag tycker också att det inte borde vara så jävla omöjligt att få tag på sin barnmorska om man har några frågor! Man ska väl inte behöva anpassa sig efter deras telefontid som de har typ två timmar/dag. Är man orolig vill man ju ha svar NU, inte behöva vänta i två timmar på att deras telefontid ska starta.

Liten är som sagt inne i en väldigt aktiv period nu och buffar och sparkar och rullar omkring mest hela tiden. Åh, vad jag hoppas att allt är som det ska därinne. Det är fasansfull lång tid kvar tills vi får veta det känns det som.

Tack för era kommentarer allihop! Ni ska veta att det verkligen värmer och känns jättebra att ni tar er tiden. <3

1 kommentarer:

Malla sa...

hoppas att du får reda ut det här och får svar på dina frågor! jag tror iaf att allt är bra med den lilla/lille där inne :)
Kram på dig!