tisdag 4 oktober 2011

Varje år säger jag till mig själv att jag SKA vara ute i god tid när det gäller julklappar. Dels för att jag är en planeringsmänniska och lite av ett kontrollfreak, men också för att jag inte tycker att det är det minsta kul att stressa omkring dagarna innan julafton och köpa saker bara för köpandets skull. Jag tycker mer om att ha uttänkta presenter som betyder något. Dock blir det inte alltid så att alla klappar är färdigköpta i november ändå.

I år känner jag mer än någonsin att jag ska vara ute i god tid med klapparna. Det är aldrig kul att trängas med 40 000 andra stressade julklappsköpare, men jag tror det är ännu värre om man är höggravid till på köpet! Därför känns det ännu mer som att det är smartast att vara ute i god tid i år. Tre klappar är inhandlade redan. Inte illa va?


En av mina tre inhandlade klappar.

3 kommentarer:

Mrssydow sa...

Hej

Jättebra att vara ute i god tid när det gäller julklappar :)
Jag har haft alla mina klara nu i 2 veckor :) Tom inslagna! :)

Marie sa...

Förr har jag brukat börja med inköpen i typ augusti *s* Men på senare år har det blivit senare och senare.
Kanske beror på att jag brukar ta semester en dag i slutet av november början av december och gå på stan med syrran och köpa då :-)

Trivsamma förändringar sa...

Ljudböcker är alltid bra julklappar. Tycker alltid det är roligt att gå o spana in julklappar och få klämma o känna lite på prylarna innan man köper dem. Men det är ju faktiskt smidigt att shoppa på nätet också!

Vet inte heller hur jag ska lösa det riktigt. Vill inte ta med mig Ebba ut bland allt folk och baciller, och eftersom hon ska ammas och vi bor en bit bort från stan så blir det inte många minuter borta från henne innan jag behöver åka hem igen... Jaja, det löser sig! Jag får väl pyssla ihop något hemma eller nåt =)

Kram Maria