torsdag 5 januari 2012

Besöket hos barnmorskan gick bra. Bebisens huvud är fortfarande ruckbart. Vi gjorde en sammanfattning av graviditeten och pratade lite om förlossningen. Hon tyckte mitt förlossningsbrev var jättebra!

Hon sa även att jag riktigt strålade idag och undrade om jag känt något annorlunda i kroppen, som att det skulle vara något på gång snart. Haha, det har jag inte och jag tror säkert det kommer dröja lite till. Jag passade på att fråga om hon trodde det skulle komma ut en stor eller liten bebis och hon gissade på en normalviktig krabat runt ca 3500. Nu har vi bara ett inplanerat besök kvar hos barnmorskan, sen får vi se om det hinner bli några fler!

Blodtryck: 135/80 (liiiite högt igen, men bm tyckte inte det var något att oroa sig för)
Sf-mått: 34
Hjärtljud: 140

Efter barnmorskebesöket gick vi till Glada Ankan och käkade mat. Jag åt pasta och J åt Club Sandwich. Det var gottigt minsann! När vi kom hem åt vi en varsin bit citroncheesecake till dessert som vi hade kvar från nyårsmiddagen.



4 kommentarer:

terese sa...

Härligt när va det du var beräknad??

Marie sa...

Tänk om du skulle ha gått en månad till och bebisen valde att komma ut den 29:e februari *s*

Marie sa...

Ja vi, eller ni, rättare sagt får hoppas på att bebisen kommer ut runt det rätta datumet och inte två veckor senare :)

Trivsamma förändringar sa...

Jag vet ju att de flesta får lite förkänningar om att något snart är på gång. Men jag är ju ett levande bevis på att det inte behöver vara så... Var ute o gick, handlade på ICA och sprang på en kompis mamma o sa till henne att "det lär nog dröja länge innan det är dags". Ungefär 10 timmar senare låg jag o krystade för fulla muggar ;-)

Under helgen ska jag göra fetaostsoppan du gav oss receptet på!

Kram