söndag 8 januari 2012

Gipsandet var lite småtrixigt men det känns ändå som att det blev ganska bra i slutändan! Nu ligger den på tork och sen ska lite efterarbete göras förstås innan den är helt klar.

När vi nästan var klara kände jag att den där hemska huvudvärken var på väg tillbaka och när jag haft gipsmagen på mig i ca 25 minuter för att den skulle torka orkade jag inte längre. Jag var tvungen att ta bort den, ta en supersnabb dusch, skicka hem syrran och sen gå och lägga mig och vila. Jag höll på att kräkas och huvudet höll på att sprängas på mig. Lyckades somna till slut och blev liggande i två timmar. Klev ur sängen för ungefär en timme sedan och nu känns det lite bättre igen.

Men vad är det som gör att den kommer sådär akut? Skitjobbigt är det.
Jag blir förstås lite smånervös och tänker på att det kan vara början på havandeskapsförgiftning eftersom mitt blodtryck låg lite högt (135/80) vid senaste mätningen och nu denna plötsliga huvudvärk! Tycker dock inte att jag svullnat upp mer än vanligt, så det är väl bara att avvakta ett tag till och sen ta kontakt med förlossningen om huvudvärken kommer mer och mer ofta.

1 kommentarer:

Sara sa...

Tack!

Spännande med gipsmage, jag hoppas vi får se resultatet sen. :)

Kram