söndag 1 januari 2012

Januari:

♥ Åt min första Pergokur. Ultraljudet visade på TVÅ stora fina äggblåsor. Blodprov visade senare att jag haft ägglossning, men jag lyckades inte bli gravid. Blev förkrossad.
♥ Hade myskväll med tjejerna i stan.
♥ Bjöd mamma + sambo på trerättersmiddag.
♥ Jobbade.
♥ Var väldigt duktig med tränandet och tränade 3-4 ggr/vecka.
♥ Fixade en ny förlovningsring eftersom jag tappade bort min förra.











Februari:

♥ Var vansinnig över att det var slut på Pergotime i hela Sverige.
♥ Lönesamtal på jobbet.
♥ Var ute på många härliga vinterpromenader.
♥ Jobbade.
♥ Tränade.
♥ Spenderade mycket tid tillsammans med Marie och Leon.
♥ Var på tjejkväll på badhuset. Testade zumba för första gången och blev fast!
♥ Åt en massa god mat och firade alla hjärtans dag med J.
♥ Sörjde barnet som inte blev.













Mars:

♥ Tränade.
♥ Jobbade.
♥ Fick äntligen tag på några paket med Pergotime!
♥ Åkte på storstadssemester till Bryssel med Lina.





April:

♥ Hade urnsättning för morfar. :´(
♥ Tränade. Mestadels zumba + löpning.
♥ Slutade på mitt vikariat och började jobba på en annan avdelning.
♥ Ute och åt med jobbet. Fick fina blommor.
♥ Var på matmässa och blev inspirerad till att laga massor av god mat.
♥ Bjöd Robert på trerättersmiddag. Till förrätt var det bruschetta.
♥ Hade en bra känsla i magen när jag började med Pergokur nummer 2.
♥ Fyndade ett matsalsbord + 6 stolar på Blocket för 400 kr. En lång tid av målande och omklädning av stolar började.
♥ Firade fem år tillsammans med J.







Maj:

♥ Klarade mitt mål att orka springa 5 km på 35 minuter!
♥ Var med på vårruset tillsammans med mina arbetskamrater.
♥ Jobbade/tränade.
♥ Tog ett graviditetstest den dagen då jag skulle haft mens, 17/5. Fick ett plus! Jag tror aldrig jag varit så glad någonsin. Jag skakade och grät av lycka och kunde inte tro att det var sant. Var det äntligen vår tur nu?
♥ Slutade med min medicin pga graviditeten.
♥ Fyllde 29 och berättade för våra familjer att vi skulle få en bebis om allt gick som det skulle. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Den kärlek, glädje och ömhet som visades då av våra familjer gjorde mig alldeles matt och lycklig över att få vara en del av den.
♥ Var på husvisning.
♥ Firade födelsedagen tillsammans med vännerna i Sandgrundsparken och berättade den stora nyheten.









Juni:



♥ Var superlycklig över att jag skulle bli mamma, men samtidigt nervös för att lyckan skulle ta slut och jag skulle få missfall.
♥ Var ute och käkade med syrran.
♥ Firade min kusin som tog studenten.
♥ Var på första samtalet på MVC. Jag valde att gå på en privat mottagning i stan.
♥ Var hos Jossan och Johan och grillade och käkade jordgubbar.
♥ Var på fertilitetsmottagningen för att göra ett första ultraljud och konstatera eventuell graviditet i v 8+0. Såg ett litet pickande hjärta och grät av lättnad.
♥ Var ute och käkade mat med Annika.
♥ J fick jobb i Vänersborg. Åkte dit och kollade in stan.
♥ Firade midsommar i Mariebergsskogen tillsammans med J:s familj.
♥ Jobbade/tränade.






Juli:



♥ Gjorde KUB-ultraljud som visade på låg sannolikhet för kromosomavvikelser.
♥ Jobbade/tränade.
♥ Njöt av att vara gravid, av att ha kommit över de riskabla 12 veckorna och av sommaren.
♥ Hade min första betalda semester någonsin.
♥ Fick reda på att min låtsassyrra var gravid och hade BF 12 dagar efter mig!


Augusti:



♥ Hade semester och åkte iväg på roadtrip med J. Besökte bland annat Västervik, Öland, Varberg och Grebbestad.
♥ Var ute och sprang flera ggr/vecka.
♥ Var i Ullared med J och köpte saker till bebisen.
♥ Firade J:s födelsedag.
♥ Fick reda på att en annan kär vän som haft besvär att bli gravid också lyckats och blev superglad för hennes skull!
♥ Var på Mariebergsskogen med brudarna och käkade terassenglass.
♥ Berättade om liten för mina arbetskamrater.
♥ Var på rutinultraljud som visade en frisk liten bebis!
♥ Var på kräftskiva.
♥ Käkade massor av bigaråer.











September:

♥ Blev gräsänka under veckorna då J fick jobb i Vänersborg.
♥ Jobbade/tränade.
♥ Hälsade på J i nya lägenheten i Vänersborg.
♥ Njöt av graviditeten.
♥ Plockade en hel del svamp.
♥ Tog många härliga höstpromenader.











Oktober:



♥ Jobbade/tränade.
♥ Var på läkarbesök hos min hormondoktor - fick börja äta Levaxin.
♥ Var på auktion med mamma och syrran.
♥ Njöt av att vara gravid och av att se magen växa.










November:



♥ Jobbade sista dagen på jobbet innan jag gick hem med havandeskapspenning.
♥ Åkte till Ullared med mina underbara arbetskamrater. Skrattade typ hela vägen dit och hela vägen hem.
♥ Leon fyllde ett år.
♥ Jag gör synfältsundersökning nummer två för att se så inte tumören växt.
♥ Handlade klappar.
♥ Åt mysfrukostar varje söndag när J var hemma.

♥ Började tvätta bebiskläder och sängkläder.







December:



♥ Föräldrautbildningen börjar.
♥ Jag har lite förhöjt blodtryck och känner mig stressad över allt och inget. Åker med J till Vänersborg i två veckor för att få lite andrum.
♥ Var på bio med J och hade massor av välbehövlig kvalitetstid tillsammans.
♥ Firade jul med bästa familjerna.
♥ Förberedde inför bebisens ankomst genom att göra iordning det kommande bebisrummet.
♥ Hade vänner över på nyårsmiddag och sällskapsspel när 2011 gick över till 2012.
♥ Väntar nu med spänning på att liten ska kika ut. 21 dagar kvar till beräknad födsel idag.









2011 var faktiskt ett grymt bra år, men jag tror 2012 kommer slå det med hästlängder Det är året då jag äntligen kommer att få bli mamma. Jag ser verkligen fram emot vad 2012 har att erbjuda mer för spännande saker!

6 kommentarer:

Marie sa...

Det var ett fullspäckat 2011 det :)

Anonym sa...

Härligt Camilla ! All lycka till er :) kram Helen

K sa...

Finfin årskrönika kära du! :) 2012 kommer bli fantastiskt - tänk att er lilla bebi kommer!

Mickis sa...

Så fina bilder! 2012 bli ännu ett fantastiskt år för er :)

Kram, och Gott nytt år!

Larven livet kärleken sa...

låter som ett fantastiskt 2011!

Anonym sa...

wow sista bilden va ju underbar Milla sicken mage. <3