onsdag 11 januari 2012

Tack för era kommentarer angående slemproppen i föregående inlägg. Innan jag gick och la mig kom det lite, lite till men sen har det varit lugnt på den fronten och uppenbarligen kan det dröja läääänge tills det drar igång något så det är ingen idé att hoppas på något!

Jag kommer sakna att vara gravid. Jag kommer sakna den gigantiska magen. Och att känna liten sparka och röra sig därinne. Jag har haft en suverän graviditet utan några egentliga krämpor. De första 20 veckorna hade jag en jädra huvudvärk som kom och gick. Och soppåsen var min fiende för doften av den fick mig att må illa. I övrigt har jag inte mått illa eller kräkts en enda gång.

I vecka 28-29 började händerna svullna och jag fick inte längre på mig min förlovningsring. Stela och det gör ont när jag rör på dom. Jag orkade träna som vanligt fram till vecka 29-30. Runt vecka 34 ungefär kom foglossningen. Den stannade kvar några veckor och var jävligt jobbig och ibland ville jag bara grina över smärtan och orkeslösheten. Men förutom det har jag haft det väldigt lindrigt.

Jag har haft en underbar graviditet. Jag har faktiskt det. Och jag är så otroligt tacksam över att jag äntligen fått chansen att vara med om det. Jag skulle vilja göra om det igen och igen. Utan tvekan!

Samtidigt är jag oerhört nyfiken på den lilla räkan i magen. Jag vill såklart att graviditeten ska ta slut så vi äntligen får ses på riktigt. Älskade, älskade lilla barn.

0 kommentarer: