lördag 7 januari 2012

Gårdagen var jättetrevlig med god mat och J:s hela, stora, härliga familj! J blev framröstad till årets fotograf i fototävlingen för tredje gången. Det är min karl det! Framemot kvällen fick jag dock huvudvärken from hell och var tvungen att be svärmor om ett par Alvedon.

Det hjälpte inte det minsta och jag märkte att det var ungefär den huvudvärken som jag hade till och från de första 20 veckorna av graviditeten. Mot den hjälper inget! När vi kom hem la vi oss i ett varsitt hörn i soffan och kollade på Shrek innan vi gick till sängs tidigt.



Jag vaknade som vanligt flera gånger inatt och huvudvärken höll i sig. Imorse, eller rättare sagt i förmiddags när jag väl behagade stiga ur sängen, var den dock borta. Jag kände mig bara lite groggy. Senare framemot dagen trodde jag den skulle komma tillbaka igen då jag kände att det var på väg, men det gick bra som tur var.

Idag har vi roat oss med att ta lite bilder på magen. Den kommer ju faktiskt inte att vara där så himla mycket längre till. Tänkte det kunde vara roligt att ha lite minnen och bilder från graviditeten som inte är vanliga "veckobilder." Hoppas de blir okej! Man känner sig inte direkt superläcker nu i vecka 38, med bristningar över hela magen och 13-14 extrakilon, så egentligen skulle det väl ha gjorts lite tidigare. Men det är lätt att vara efterklok!

Nu ska vi strax fixa iordning lite mat här, det blir kycklinggryta med thailändsk touch och nudlar.
Imorgon kommer syrran hit för att hjälpa mig att göra en gipsavgjutning av magen. Är det någon som har gjort det och har några tips på vad man ska tänka på för att det ska bli så bra resultat som möjligt?

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej! såg din kommentar om gipsmagen. Skrev ett inlägg tidigare om lite tips http://hjartegrynet.blogspot.com/2012/01/ang-gipsmagen.html

Ta hjälp av någon, det är svårt att göra själv, vi la alla gipsbindorna på längden och sedan förstärkte jag sidorna och snyggade till den i efterhand med några överblivna gipsbindor. Försök få så jämnt som möjligt längs sidorna och försök att inte vika eller trassla till gipsbindorna, utan att de är släta på magen... Gällande monteringen så gjorde jag små hål i sidan som jag trädde en tunn, mjuk ståltråd genom. Gjorde hålen med hjälp av en grov synål, men en spik eller tunn borr går nog också bra. Lycka till.

/Spökmamman sa...

Världens finaste mage; med eller utan bristningar!! <3 Kan inte fatta att han/hon kommer snart, helt ofattbart och heeelt underbart! Stor kram från mig.