måndag 16 januari 2012

Vi är fortfarande kvar på sjukhuset och lär bli det någon dag till. Liten har fått lite förhöjda bilirubinvärden så nu ska de se så hon inte behöver behandlas för gulsot. Hon har dessutom gått ner lite för mycket i vikt och väger idag 2910 g.

Min mjölk har inte runnit till och det är så otroligt frustrerande att inte kunna ge sitt barn den mat hon behöver. Tredje dygnet nu och tydligen är det vanligast att mjölken kommer ungefär vid denna tidpunkt. Men inte på mig inte. Brösten känns knappt spända men vårtorna gör riktigt ont! Skitkropp

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske känns kämpigt nu men håll ut. Tänk att nästan alla går igenom samma sak. Snart kommer mjölken och om någon vecka känns det knappt i bröstvårtorna längre. Ju mer du ammar desto mer feel-goodhormoner frigörs i kroppen :)

kram till er båda

Jenny sa...

Hej hej!
Mitt kom inte heller igång på 3:e dygnet (fast det gör det på alla enligt sköterskan jag fick). Ge det lite tid så kommer det säkert igång, håller tummar och tår :P.

Lycka till :)

/Spökmamman sa...

Inte konstigt att maten dröjer efter en sån förlossning!! Ge det tid bara, det är asjobbigt jag vet, men håll ut om du orkar!! (Menar INTE att man skall amma till varje pris men vill man gärna tycker jag man skall försöka kämpa lite extra). <3

Anonym sa...

Du vet att jag inte fick mjölk på grund av sjukdomen vi har?!?

Hoppas lillan blir bra snart..

Har hon fått något namn?

Kram

Essi sa...

Kram gumman, inga skitkropp tankar där...tänk vilket under den producerat!! :)

Anonym sa...

Slappna av :) så rinner den till! Stress kan sätta stopp för det. Det kommer ska du se!! :) & som spökmamman säger- inte konstigt efter den jobbiga förlossningen, då kan det ta tid.

KRAM!!!
/lising

terese sa...

Lugn andas vet att de e jobbigt ha rinte ammat nått av mina barn för att jag inte fick de att funka men om du verkligen vill amma vilket man vill försök att slappna av å be om att få låna en pump för de fick jag låna massor med kramar och grattis

Anonym sa...

Skitsnack, för skolboksexemplen rinner mjölken till den tredje dagen. I mitt fall och många andras tar det längre tid än så. Vi fick komplettera med ersättning hela första veckan.

Erika sa...

Läkaren sa till mig att det brukar rinna till ordentligt när man får komma hem till sin hemmiljö och slappnar av. Gulsot är också vanligt att bebisar blir behandlade emot. Våran tjej solade i flera omgångar, men det var för att hon var för tidigt född och då är det ännu vanligare.

Erika sa...

Kom på att jag fick också tipset att dricka mkt vatten =)

Zara sa...

Känns som det dröjer längre innan mjölken rinner till om det varit krångel i samband med förlossningen, så det kanske dröjer nån dag extra... för mig var det igång på dag fyra eller fem, men man blir ju skitstressad av det förstås. Hoppas allt blir bra!