fredag 12 juni 2009

Vi bytte ut stranden mot poolen eftersom vi tyckte det blev så dyrt att betala 4 euro varje dag för en solstol, och att poolen låg alldeles bredvid havet typ. Dessvärre fanns det inga parasoll vid poolen vilket naturligtvis ledde till att vi brände oss mer eller mindre. Igen. Trots tappra försök med att smörja oss ordentligt och byta sida var tjugonde minut. Som ni märker har vi inte gjort så mycket mer än att sola, bada, äta och slappa men det var ju egentligen det hela resan gick ut på också. Att få komma bort. Njuta. Och bara vara. Dessutom var det så jävla varmt på dagarna så man orkade ju knappt röra sig. (På ett bra sätt! Jag klagar verkligen inte.) Det var ju runt 30-35 grader ungefär och ca 24-25 i vattnet. När vi skulle bada gick vi (De andra gick med flipflops på sig, jag sprang för mitt liv genom den glödheta sanden.) bara den korta biten ned till havet. Jag badade inte i poolen en enda gång när jag tänker efter. Jag tycker pooler är lite äckliga.




Utsikten från min solstol ut mot poolen.

På kvällen gick vi och köpte lite vin och tog med oss ned till stranden för att kolla på solnedgången. Det var skitfint och mysigt och väldigt romantiskt. Jag saknade Jonas väldigt mycket just då.

Myspys i sanden.


Moi.


Efter solen gått ned bestämde vi oss för att gå och äta middag på ett ställe som hette Socrates som vi fått flyers om på stranden på och som även Apollo rekommenderade i sin broschyr. Det låg uppe i bergen nästan, uppför en brant och ganska lång backe som var sådär rolig att gå i när det var så jävla varmt och man var relativt nyduschad. Men det visade det sig verkligen vara värt. Maten var fantastisk! Vi var supernöjda allihop. Och utsikten var storslagen. Dock tog jag inte så många bilder och de jag tog blev inte särskilt bra, men jag lägger ut en iallafall.


Min mat. Någon slags het panna med kyckling och andra läckerheter.

The view.

0 kommentarer: