onsdag 24 juni 2009

Uppe med tuppen idag. Eller inte.
Well, jag gick upp 8.30 och detta enbart på grund av att jag hade en tid hos tandhygienisten kl 9.30. Det besöket gick snabbt, 10 minuter. Allt såg bra ut. När jag skulle gå sa hon, "Vill du att jag ska skicka fakturan? Det blir inte många kronor." Att hon frågade om jag ville ha faktura förstår jag eftersom jag oftast brukar ta det, men det där tillägget om att det inte skulle bli så många kronor kändes onödigt. Det ska bli spännande att se hur mycket den är på.

Apropå räkningar, så har jag precis betalat tre stycken, varav en var på mitt senaste besök hos tandhygienisten, 800 pix. Kul, jävligt kul. Det känns inte speciellt roligt att nästan vara black innan ens nästa lön kommit in på kontot. Och denna månaden har vi ju dubbla hyror också. Fy fan för att behöva oroa sig för pengar alltså.

Jag har fått lite gjort här under morgonkvisten. Bland annat har jag diskat (IGEN), jag förstår inte hur det kan bli så förbannat mycket disk på en dag från två personer! Det ska bli fantastiskt att få diskmaskin i nya lägenheten. Verkligen. Jag har även sorterat lite papper/reklam, vattnat blommor, och gnuggat ren spisen och diskbänken ordentligt. Nu blir det nog till att slappa lite samt äta lunch innan det är dags att bege sig mot jobbet.

Eventuellt börjar jag packa lite också för vi åker ju bort på fredag. Vi ska till Motala, (eller någonstans strax utanför, är inte riktigt hundra) för Jonas päron, mor och styvpappa, fyller 60 år båda två och därför har barnen gått samman och bjudit dem på en liten weekendresa. Ett helt vandrarhem är bokat till oss eftersom alla Jonas syskon (på mammas och styvfars sida) + familjer ska med så vi blir runt 20 pers, plus minus någon. Det ska bli fint väder också, så det passar ju utmärkt att åka till helgen! Det ska bli jättetrevligt. Jag ska dessutom övningsköra dit. Anledningen till att jag måste börja packa idag, eller senast imorgon, är att jag jobbar kväll även på torsdag och sedan dag på fredag, men på fredag drar vi praktiskt taget direkt när jag slutat och därför hinner jag inte då. Och sen vet vi ju hur det brukar gå när jag packar. Oavsett om jag ska vara borta i två dagar eller två veckor är det så svårt! Och det tar tid. Så det är lika bra att börja tidigt.

Underbart väder är det idag! Tråkigt nog har jag inte möjligheten att njuta av det eftersom jag ska jobba hela eftermiddagen/kvällen. :( Kanske går ut på balkongen och sätter mig i skuggan en stund innan det är dags för avfärd.
Ikväll när jag kommer hem är lägenheten tom. Jonas ska sova i stan hos sina föräldrar. Han är nämligen där nu och grejar. Målar huset, för att vara mer exakt. Och ska göra det även imorgon och då kände han att han lika gärna kunde stanna inatt eftersom jag ändå jobbar kväll. Tomt kommer det att bli när det är dags att sova. Men det får gå!
Nu måste jag avrunda, det börjar bli en hel jäkla novell det här!

2 kommentarer:

Malin sa...

TACK!!! Vad snäll du är som säger det!!! Så du kom lindrigt undan, tandläkarbesök brukar oftast bli dyra, även om man inte har hål...kramiz M

K sa...

Att oroa sig för pengar är SKIT. Numera drar ju B in bra med pengar ( man får dock betala på andra sätt...typ i ensamhet, slit och tårar.. ), men jag vet hur det är att oroa sig. Gör det fortfarande. Typ om bilen skall paja, om huset skall drabbas av fukt, om nån skall bli sjuk... Tar aldrig slut. Vinner jag en fetvinst lovar jag dig en insättning på kontot höhö. :) Kramar från Varberg!