måndag 22 juni 2009

Jojo! Maten blev smarrig minsann. Ett tag trodde jag nästan att jag befann mig i Grekland. Saknade dock saganakin, bland annat. Men med lite chicken souvlaki, bröd, hemmagjord tzatsiki, grekisk sallad, oliver och lite grillade grönsaker kommer man långt! Jag var till och med så duktig att jag skalade gurkan till salladen, precis som de gör i Greklandet.


Grekisk tallrik.

Grekisk sallad.

Tzatsiki.

Skitgoda oliver.

Det bästa är att det finns skitmycket oliver kvar till mig att "snacka" på eftersom inte Jonas tycker om det. Sweet. Dessutom blev det mat över så vi har till lurre imorgon. :D
Jag känner mig helt förkyld! Eller är jag allergisk tro? Jag vet att det brukar vara ungefär runt den här tiden på året som min allergi yttrar sig och bryter ut. Dock känner jag att jag har ont i halsen också och det är ju inte ett allergisymtom. Jag har druckit echinagard hela dagen idag i hopp om att det inte ska bryta ut nån jäkla förkylning. Det smakar inte direkt hallonbåtar. Det smakar maskros. Ungefär varannan timme har jag hällt i mig skiten. Sedan klockan sju imorse har jag hållit på så det blir ju x antal gånger. Hade dessutom i mycket vitlök i tzatsikin för att försöka förhindra en eventuell förkylning. Jag vill INTE bli sjuk nu när vi ska åka bort till helgen och det ska bli varmt och fint väder. INTE!

Nu ska jag kolla på.... just det, "Sjukhuset"! Imorgon ska jag ta mig en välförtjänt sovmorgon och sova toklänge.

1 kommentarer:

Marie sa...

Det ser jättegott ut :-)
Och solen producerade nog lite "gladhormon" åt dig där när du satt ute :-)