lördag 13 juni 2009

Då var det onsdag. Ni kan vid det här laget vårt schema - frukost - beach - lunch - beach - eventuellt lite shopping - dusch - middag/utgång. Vi skulle på grekisk afton på kvällen och vi såg fram emot att få dansa lite zorba och äta massa underbar grekisk mat. (Jag längtade extra mycket efter zorban eftersom jag var på grekisk afton även förra gången jag var i Grekland och tyckte att det var skitroligt och visste ungefär vad vi hade att vänta oss!) Kvällen till ära gjorde vi oss lite extra fina. Det var en mycket lyckad kväll. Först blev vi fotograferade av en fotograf som sedan gick och sålde bilderna till de som ville ha. Jättefina bilder var det. Jag ville ha en, men det ville ingen annan så då struntade jag också i det. Sedan blev vi visade till vårt bord och välkomnade av en av grekerna som ägde/jobbade på hotellet. "Ladys and people! I like to welcome all of yours. Welcome to greek night. This night is for yours!" Hihi. Skitgulligt.

Efter en stund dök det upp fyra grekiska dansare som dansade lite grekisk folkdans. Måttligt entusiastiska. 50% av dem var duktiga och de andra 50 verkade helst vilja befinna sig någon annanstans.
Sedan dukades den gigantiska buffén upp med massvis av grekiska läckerhet som bland annat: Grekisk sallad, tzatsiki, stifado, vinbladsdolmar, småpajer med spenat och ost, fetaost, fylld aubergine, fyllda paprikor och massa annat smaskigt. Supergott var det! Jag gav vinbladsdolmarna en andra chans men inte heller denna gång gillade jag dem speciellt mycket. För mycket mynta. Jag tycker myntan kan hålla sig i mojiton och undvikas i mat. Men det andra var skitgott. Vi åt som galningar.




Ursnygga brudar på väg till grekisk afton.


I solnedgången i väntan på underhållning.


Det underbara buffébordet fullsmockat emd godsaker. Vi hade dessutom grekisk livemusik hela kvällen och ingen gammal sönderspelad "Best of Greece" eller något sånt. Respekt!"


Fullastad tallrik.


The Dancers.

Efter dansuppvisningen och födointaget var det dags att visa vad vi gick för i en zorba. De lärde oss grundstegen lite snabbt sedan var det bara att köra på. Jag gick näst längst fram, strax bakom en av de grekiska danstjejerna och satte en trend genom köra lite egna steg när hon famför mig knappt rörde på fötterna. Detta ledde till att alla andra i "ormen" gjorde samma sak som mig! Haha! Lite lustigt faktiskt. Efter att ha dansat på led ett tag fick vi dela upp oss två och två dansa. Då shakade vi boobs och gjorde sexiga höftpiruetter/snurrningar vääääldigt långsamt och sensuellt. Man skulle göra så alltså. Det var inget av mina påhitt. Aldrig har jag sett någon skaka boobs så bra som Lizen! She´s a natural. Jennie fick dansa med en av de manliga dansarna. Vi hade verkligen skitroligt!

När den grekiska aftonen till sist led mot sitt slut gick vi, mycket danssugna, vidare till en nattklubb och dansade vidare där. Inte zorba dock, utan mer normal dans. Discodans. ;)
En riktigt lyckad och rolig kväll. Tidigare under veckan hade vi hittat en fotoautomat där man kunde ta gratis kort och sedan e-maila till någon. Den var mycket uppskattad av oss, speciellt av Lina som nästan skickade ett kort varje dag till Larsa. Där gjorde vi förstås ett stopp på vägen hem sedan.


The girls in action! Opa!


Här sätter jag trender genom att hitta på egna steg till zorbaormen.

Milla, näst längst fram i zorbatåget. Lycklig som fan.

1 kommentarer:

Mamma Dee sa...

Oh va skönt ni verkar ha haft det i Kreta! Mysiga bilder!!! Grekland är ju så fint! Lite avis blir man! Kram på dej!!