måndag 15 juni 2009

Jag är jävligt imponerad av mina kulinariska färdigheter i köket kan jag säga! Steken blev fantastisk. Alldeles perfekt faktiskt. Och såsen.... Ååh! Orgasmisk! Jag trodde nästan inte att det var jag som hade knåpat ihop den där måltiden alldeles själv faktiskt. (Nåja, med lite hjälp av Jonas som skrubbade potatis och skar grönsaker.) Jag är medveten om att detta kan uppfattas som skryt, det är det också. I allra högsta grad. Okej, middagen bestod alltså av: Fläskstek, serverad med färskpotatis, äppelmos, lite morötter och lök som legat med steken inne i ugnen, samt en gräddsås gjord på skyn. Himmelskt! ;)




Om någon undrar vad jag pysslat med under kvällen/natten nu så kan jag upplysa er om att jag har pluggat. Om någon kände sig osäker menar jag. Nu har jag kommit en bra bit på väg och känner mig inte lika stressad över sommaren längre. Imorgon ska jag försöka att inte plugga något. Däremot ska jag åka hem till mami en sväng och sedan förbereda mig mentalt för jobbet som drar igång på tisdag. Big time! Jobbar tisdag, onsdag, ledig torsdag, sen jobbar jag fredag, lördag, söndag och måndag. Yep, heeeela midsommarhelgen. Så jag behöver då verkligen inte bekymra mig om vad jag ska hitta på under midsommar inte. Som varje år. Tycker jämt jag jobbar midsommar. Ja, i år gör det inget för jag har inga planer ändå. Dessutom blir det lite extra dineros i kassan vilket är jävligt välbehövligt just nu!
Nu är det verkligen dags för mig att sova. Jag måste verkligen försöka vända tillbaka dygnet, pronto! Det är inte bra för mig att vara uppe så sent och plugga.

1 kommentarer:

Sara sa...

vi har köpt färgen på coop bygg :) tapeter har vi inte köpt än men stuvbutiken har massa fina :) sen finns colorama tror ja de heter som ligger vid sonnelids. sen finns de ännu en på wåxnäs brevid Saabaffären :) gött med allt på samma ställe! har fåttett tips om att kollektionen "Borosan" från "Boråstapeter" ska va riktigt bra, både bra kvalisort och lätta att sätta upp :) finns typ miljontals att välja på bara... omöjligt!! puss på dig!