tisdag 30 juni 2009

Den där telefontiden med min läkare gjorde varken till eller från faktiskt. Det första han sa var: "Du är väl inte gravid? Man kan få sådana symtom då har jag hört." Jag berättade att jag både tagit ett test och fått mens och att det inte verkar vara så. Han sa att det iallafall inte är något endokrinologiskt fel. Alltså har det inget med den där jävla tumören att göra. Det yttrar sig inte alls på det viset om den skulle ha börjat växa, sa han. Det kändes förvisso skönt. Men samtidigt undrar jag vad det kan vara för fel då istället?

Läkaren trodde att det kunde ha med värmen att göra. Kanske har jag druckit för dåligt sa han. Fast det har jag inte. Och detta har ju hållit på i en månads tid och det har verkligen inte varit så värst varmt under hela den tiden inte. Annars trodde han att det kunde ha med mitt låga blodtryck att göra. Han ordinerade stödstrumpor och saltlakrits för att försöka få upp trycket lite. Sedan sa han att jag nog inte behövde oroa mig men att jag kunde boka en tid på VC för vidare utredning om jag ville. Det vill jag inte just nu. Hoppas att det går över av sig själv. Fast nu är jag nästan ännu mer orolig på ett vis. VAD ÄR DET FÖR FEL? Min kropp beter sig konstigt. Idag har jag dock känt mig bra.
Oh well. Jag avvaktar så får vi se vad som händer.

0 kommentarer: