tisdag 21 september 2010

Brrr. Sitter under filten i soffan och fryser som en dåre. Har precis tagit tempen men den visar ingen feber. Känner mig dock inte på topp. Halsen gör fortfarande ont och så fryser jag som sagt, och känner mig allmänt trött och hängig. Ska nog lägga mig här en stund och vila kropp och ögon.
En dag kvar att jobba, sen är jag ledig två och då hoppas jag att jag hinner friskna till ordentligt.

Jobbandet har flytit på idag. Vi har även varit på kurs i munvård och där lärde man sig inte sådär värst mycket nytt.

21:e September idag. Vet ni vad det är för dag? Alzheimerdagen.
En dag då denna avskyvärda sjukdom uppmärksammas lite mer. Den är verkligen avskyvärd. Och mitt hjärta ömmar både för personer som får någon form av demensdiagnos och även för de anhöriga som faktiskt förlorar en familjemedlem till sjukdomen.

Jag tycker att det är oerhört intressant med hjärnan och demenssjukdomar och skulle gärna läsa någon påbyggnadsutbildning inom detta område. Jag har jobbat mycket med dementa personer och tycker så mycket om det, då jag känner att det ger mig så mycket! Det känns så bra att kunna ge människor det de behöver, och veta att man gör skillnad, även om de i alla lägen inte förstår det själva.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en fin människa.

Jenny sa...

Dementa är något jag också vill jobba med, efter att ha jobbat på ett dementboende i Strömstad blev jag fast.
Man träffar så underbara människor och de flesta är "glada" människor som inte var bittra på livet. Man kan göra så mycket för dem, ofta små saker.

Drömmen vore att hamna som sköterska på nåt fint dementboende, efter att ha jobbat en tid på ambulansen då :P