måndag 27 september 2010

Jag somnade visst i soffan. Syrran ringde och väckte mig för en stund sedan och jag har fortfarande inte piggnat till. Känner mig så seeeg. Skulle nog behöva få lite frisk luft i form av en promenad eller så, men jag törs fan inte gå ut ifall någon från jobbet spottar mig.

Nej, nu är det snart dags att svida om från mjukisbrallor till feststassen och sminka mig för första gången på typ tre dagar. Och förhoppningsvis försöka få lite färg i det glåmiga, bleka sjukansiktet. Jag ska iväg fira femtioåringen (pappa) med pompa och ståt!

Eller nej. Någon feststass blir det inte. Jag kanske tar på mgi ett par leggings och en tunika på sin höjd. Och pompa och ståt blir det inte heller (som väl är, det hade jag aldrig orkat med!) kanske lite födelsedagskramar och tårta bara. Jag och syrran har lovat att fira farsgubben mer ordentligt längre fram då vi ska bjuda ut honom på valfri restaurang i stan. En present har han dessutom fått nu i helgen - en Ålandskryssning med fin hytt och champagne.

Titta på det här stackars, lilla sjuka flickebarnet då. Alldeles utpumpad.
Undrar om det går att få någon fason på detta bleka fejs?

1 kommentarer:

Interiörboden sa...

Hej igen!

Vi träffas utanför, det blir bra det :)
Syns imorgon :)

Kram Sandra