söndag 26 september 2010

Jag lyssnade på min kropp och ringde och sjukskrev mig från jobbet imorgon också. Jag behöver´t.
Dagen har bara gått utan att jag gjort ett skit känns det som. Så jädra värdo.
Har diskat en maskin, (det var inte så jobbigt att fylla diskmaskinen, stoppa in en tablett och trycka på en knapp) och sen har jag mest halvlegat i soffan och vilat, sörplat te och löst korsord. Jag har även orkat med att fixa lite käk (med massa vitlök - det är bra mot förkylning!) och ta en dusch. Inte dåligt. Har ingen feber idag iallafall, vilket känns som ett steg i rätt riktning mot tillfrisknande.

Imorgon fyller lilla pappa 50 bast, så då ska jag och syrran dit och gratta. Tur att han bor här i huset bredvid så jag slipper gå så långt. Det hade jag nog inte orkat. Dessutom törs jag inte visa mig ute för jag är rädd att jag ska stöta på någon från jobbet och att folk ska börja skvallra om att de minsann sett mig ute och att jag inte alls såg speciellt sjuk ut. Eller nåt åt det hållet. Men ut måste jag snart! Har suttit inne i lägenheten sedan i fredags! Måste få frisk luft. Och så måste jag till affären och handla lite food.

Snart blir det bingen tillsammans med J och korsordstidningen.


Grönt te med massor av honung. Den dassiga färgen beror på att jag har mjölk i.

0 kommentarer: