tisdag 14 september 2010

Som planerat har det varit en lugn ledig dag för mig. Jäkligt skönt.
Jag började med att ta en sjuhelsikes sovmorgon och gick inte upp förrän vid 11-tiden. Då klev jag rakt in i duschen och sen sminkade jag mig och gjorde mig iordning. Och så har jag diskat. Det såg ut som ett bombnedslag i köket efter J:s mastodontmiddag häromdagen. Det är fortfarande massa disk kvar, men det får han ta när han komemr hem. Mamma kom och hämtade mig efter jobbet och så åkte vi och röstade. Skönt att ha det gjort!

Sen har jag grejat lite i sovrummet. J har ju skruvat ihop byrån, så nu är min tanke att vi ska försöka få bort alla kartonger och annat bråte och skit som är därinne så det kan bli ett riktigt rum nån gång! Det jag har gjort är väl mest att lägga in kläder i byrån och plocka ut alla kartonger och allt annat jox och ställt dem i vardagsrummet istället. Höhö. Endel ska upp på vinden. Det mesta faktiskt. Men hur det ska få plats där, det vet jag däremot inte. Hoppas J kommer hem snart så kanske vi kan få upp spegeln på väggen över byrån.

Nu är jag hemskt hungrig så jag tror jag får ta mig några smörgåsrån för att stilla den värsta hungern.

2 kommentarer:

Joh@nn@:s sa...

hehe....de där att inte lära mig rutiner.....hmmmm blir nog lätt att man blir en av personalen ändå....städa kan man ju men ändå får man göra de....sen tycker ja inte att de är sååååån stor skillnad faktiskt....tyvärr....önskar jag fick va på sjukhuset men eftersom ja inte har körkort och inte åker buss + 3 barn som alla går olika tider jämt så går de tyvärr inte =(
Måste vara jobbigt för dig att komma ny igen....hatar att komma till ett jobb och inget veta ibland får man ju tjata fram saker och ting för att få reda på saker....borde va obligatoriskt att man ska sitta MINST 1 timme och gå igenom alla en efter en men men.....hoppas de går bra för dig ialf...=)

Malla sa...

Hoppas jag tar mig iväg och röstar imorrn, vill inte vänta till söndag...måste skriva påmminnelselapp :P