torsdag 23 september 2010

Besöket hos syster var som vanligt trevligt. Hon är jättegravid och fin som bara den!
När jag kom hem rensade jag mina kantareller från gårdagen. Robert var här under tiden. På en kantarell satt en spindeljävel som jag såg alldeles för sent. Det vill säga när jag hade kantarellen i näven. När ett långt ben började röra på sig såg jag den. Jag skrek rakt ut och kastade kantarellen fort som fan. R blev livrädd och höll på att skita på sig över mitt utbrott som han inte alls var beredd på. Sorry about that.

En tråkig sak med kantareller är att när man förvällt dom blir det så jäkla lite kvar! Hmpf. Från att ha haft en överfull kastrull, till lite bottenskrap bara på tio minuter. Jag gjorde dock en kantarellstuvning på en del av svampen och resterande del hamnar i frysen. Stuvningen hamnade såklart på några mackor som jag värmde i ugnen. Kantarelltoast till kvällsmat idag alltså. Inte illa.

Mja. Det är väl ungefär det jag har gjort idag. Besökt syrran, handlat, umgåtts med R och gjort kantarelltoast.


2 kommentarer:

Sister Mary sa...

:*

Malla sa...

Såg helt gott ut :)