fredag 24 september 2010

Jag har stora påsar/svarta ringar under ögonen efter allt gråtande, som inget smink i världen kan råda bot på. Tyvärr. Tråkigt för mig. Jag har försökt att dölja det, utan resultat. Om mindre än en timme åker vi till stan. Det ska bli gott med ett glas rött och att få tänka på något annat en stund.

Jag känner mig så jävla känslosam idag. Vet inte vad det är med mig riktigt. Kollade på min passionsblomma förut och såg att den börjat blomma. Då blev jag blödig och började nästan grina för det också. Tyckte det var så fint. En ny blomma har fått liv och fötts. Kul att något spirar av liv iallafall, tänkte jag sorgset.

Det kunde man inte tro i våras när jag köpte blomman på rea för 50 spänn och den var alldeles sargad och ful (troligtvis därför den var prissänkt så mycket) att den efter lite kärlek och omvårdnad och en varsam hand hemma hos mig, skulle börja blomma!

Jag såg också att flera blommor var på väg att slå ut. Vackert. Det är en sjukt häftig blomma alltså, passionsblomman. Så otroligt exotisk och liknar ingen annan. Den är unik. Precis som alla vi människor i världen. Precis som du. Precis som jag.


3 kommentarer:

K sa...

Åh. Blir så ledsen av att läsa hur ledsen DU är. Detta kommer ordna sig Milla, bara ngn vecka kvar tills ni skall dit!!! Vi kanske kan ses framöver en sväng? jag har lite mindre knökat nu i veckorna... Kramar i massor, detta kommer gå FINT!!!

Marie sa...

Fin blomma det där :-)

Malin sa...

Vilken vacker liknelse... visst är vi var och en unika... Det var dagens kloka ord! Kraam