torsdag 2 september 2010

Nu har jag tagit igen mig en stund i soffan. Har dock inte sovit något.
Jo, som jag skrev tidigare har det varit en omtumlande dag. Mycket på grund av det jädra ringandet fram och tillbaka och även på grund av att jag idag fick reda på att jag fått ett annat vikariat på ett annat äldreboende i kommunen. Med omedelbar verkan.

Detta innebär att jag jobbar sista dagen på det stället jag är på nu, redan imorgon! Egentligen skulle jag göra sista dagen den 16:e september. Nu börjar jag på det nya stället på måndag med en dags bredvidgång. Omtumlande indeed. Men det verkar som att de behövde sätta in någon snabbt och med kort varsel på det nya stället, dessutom har hon som jag går för nu gett upp hoppet om jobb i grannlandet och är redo att komma hem igen om jag har förstått det hela korrekt. Så blir det alltså.

Visst, det är jobbigt att flytta på sig till ett nytt ställe IGEN. Särskilt nu när jag precis börjat komma in i rutiner och börjat lära känna de gamla och personalen och så, men samtidigt är jag glad att jag hamnade på ett annat boende (vill verkligen vara på ett äldreboende!) och att jag har jobb i ytterligare en tid. Detta vikariat sträcker sig dock inte längre än till den 3:e oktober.

Sen blir jag förmodligen uppsagd. Jag tror faktiskt det. Men det skiter jag i för tillfället.
I nuläget är det babymaking som står högst på min lista. Jag orkar inte med att oroa mig för ett eventuellt varsel också. Jag får handskas med det när det väl blir aktuellt istället.

Nu ska jag ta mig ett glas rött och sträcka ut mig på soffan igen.

4 kommentarer:

Marie sa...

Ja det var väldigt vad det svänger i ditt jobb :p
Hoppas du kommer fort in i rutinerna då :-)

Joh@nn@:s sa...

Milla den dagen du och J får eran bebis kommer du bli en av dom bästa mammorna =) eran tur kommer med eller utan hjälp....önskar er all lycka till och hoppas de inte tar allt för lång tid....vill ju se en bebismilla =) kram på er....och lycka till på nya jobbet kommer gå kanon

gaby sa...

vart ska du jobba nu då?? kanske lite närmare hem dock å de e ju bra... kul att du tagit tag i detta å ringt detta nr nu.. hoppas de går bra för er :) å from okt så e ja me på boxen... iaf fredagar.. vilken tid e de då?? ha de bra. kram!

annica sa...

det är väl inte på karlberg? :(