söndag 12 september 2010

Om ni undrar varför jag inte meddelat mig på hela dagen kan jag tala om att jag jobbat till 16.15 och sen när jag kom hem slocknade jag i soffan. I över 2,5 timme! Närmare 3 faktiskt. Jag ljuger inte när jag säger att jag är TRÖTT. :(

Mamma ringde sitt dagliga samtal när jag precis lagt mig och sen ringde hon igen nu vid 19.30 för att be mig ringa och väcka henne imorgon bitti, då hon inte litade på att alarmet på klockan skulle ringa.

"Mmmallå?" Svarade jag.
"Men Milla, ligger du och sover än? Är du sjuk?! Tänk på att du ska upp och jobba imorgon igen. Kommer du verkligen att orka sova inatt nu?"
"Mmm, inga problem" mumlade jag. Och det lär det inte bli heller. Knappast. Skulle ha kunnat sova ända tills imorgon bitti om jag fått. Men ja. Det där om att jag håller på att bli sjuk har hon rätt i. Jag har skitont i halsen och det har blivit värre under dagen. Så tröttheten kanske har lite med det att göra också. Och att jag jobbat 9 h idag och 10 igår.

Jobbandet har gått bra idag iallafall. Jag börjar komma in i det mer och mer. :) Det sista min arbetskamrat sa till mig innan jag gick hem för dagen var: "Hej då, vi ses till veckan! Och du, det har ju gått jättebra i helgen!" Så jag får väl tro henne.

Nu har jag precis kommit ur duschen. Tänkte att det kanske skulle ha piggat upp mig lite, men icke. Det blir förmodligen en tidig kväll ikväll.

J håller på med maten. För att kompensera för igår skulle han laga en brakmiddag, Hehe. Söta J. Jag vet inte vad det blir bara att det blir orientaliskt. Och någon form av dessert har han fixat iordning också! Spännande. Jag är hungrig som en varg!


Random orientalisk mat framgooglad. Kanske bjuds det på något sånt här?

0 kommentarer: