söndag 2 november 2008

äntligen är jag hemkommen från jobbet. hur skönt som helst faktiskt. det där med delad tur är inte grejen. sov visserligen nästan två timmar förut när jag var hemma på timmar, men det känns knappt. var har min ork tagit vägen? jag efterlyser lite energi.
förut höll jag på att ramla med cykeln. i sista nedförsbacken innan jag var hemma vinglade jag till och hann under en bråkdels sekund tänka nu ramlar jag, nu ramlar jag, men jag lyckades behålla balansen som tur var. det var jäkligt förrädiska isfläckar dock.

kommande vecka verkar bli ganska lugn.
imorgon måste jag dock till apoteket, som säkerligen är det långsammaste stället som finns, och införskaffa linsvätska och lite andra nödvändigheter. fattar verkligen inte vad personalen gör där ibland. säg att det jobbar fyra stycken, det är inte så mycket kunder och ändå får man stå i kö hur länge som helst varje gång man är där. och personalen svävar runt som osaliga andar runt hyllorna och låtsas vara upptagna av att packa upp varor och dylikt.
nä, jag drar mig för att gå dit, och gör det inte om jag inte måste.

så ska vi ju till lilla mormor och gratta henne också. det blir trevligt.
nu ska jag äta potatispizza med rödlök, squash och tomat, som jonas lagat. det doftar ljuvligt från köket. mums!

0 kommentarer: