lördag 1 november 2008

är så jädrans trött. ändå sov jag två timmar förut när jag kom hem från jobbet.
och så ska jag upp och jobba delad tur imorgon, dvs 7.00-13.00/17.00-21.30. roligt.
har varit helt övertrött idag och fått värsta skrattanfallen flera gånger. tur att det är åt det hållet iaf så man inte får gråtanfall.

igår när jag gick ut från en kunds rum höll jag på att bajsa i brallan. rakt mot mig i korridoren kommer en hysteriskt flaxande varelse och det är man inte precis beredd på att möta.
jag trodde först att det var en fladdermus. jag sprang med armarna vevande som på en väderkvarn och hjärtat i halsgropen, tillbaka in i rummet där min arbetskamrat befann sig.
berättade om synen som mött mig i korridoren och tillsammans smög vi oss ut.
min kollega tjöt som en gris, när flaxandet återigen kom emot oss.
tillslut insåg vi att det bara var en liten fågel som irrat sig in och att den var ännu mer panikslagen än oss. efter lite trixande fick jag ut den genom den inglasade balkongen.

idag har jag och jonas ätit tacos. mycket gott.
snart är det dags för sängen. min trötthet har återkommit med förnyad styrka.
imorse var det fan 6 jävla minusgrader ute. är inte helt säker på att jag kommer överleva vintern om det blir kallare. jonas var tvungen att hämta upp min tjocka jacka ifrån källaren, och tur var väl det. snart kan man inte cykla till jobbet heller. blåser isvindar i fejset så fort man rullar lite i nedförsbacke.

idag fyller mormor 79 år. ska dit på måndag och gratta.

0 kommentarer: