söndag 16 november 2008

godkväll.

idag har det grejats som bara fan i mitt och jonas lilla hushåll. det har dammats, diskats, strukits, hängts gardiner och bakats bröd. dock har vi inte slaktat galten, ystat osten eller kärnat smöret. ;) men mycket har blivit gjort. skönt. de sk. "julgardinerna" är nu upphängda. det är ju faktiskt snart december.

robert och jag var hälsosamma och var ute och promenixade förut, när robert kom på att vi kanske borde gå till ica och köpa någon god fika. jag sa vänligt men bestämt nej, eftersom jag måste försöka tänka lite på vad jag äter. jag kände mig mycket mogen och stolt över att ha tagit ett så vuxet och förnuftigt beslut, ända tills vi kom in på ica och jag såg att de sålde ut min favvis, "nötkolakaka" från frödinge, till det ynkliga priset av 5 riksdaler!
jag sprang fram och roffade åt mig fyra stycken. "jag måste ha de här!" sa jag till robert.
han tittade förvånat på mig och sa: "men vi skulle ju inte fika nåt...? du skulle ju undvika sötsaker." oh well. jag ändrade mig. vilken jäkla dålig karaktär va?
det slutade iaf med att vi promenerade en lite längre tur för att kunna unna oss kakan utan dåligt samvete, och gick sedan hem till mig och njöt i fulla drag av kaka samt kaffe till robert och te till mig.


har lite ont i halsen. hoppas verkligen att jag inte blir sjuk nu.
blir kanske en tripp till bergvik imorgon. hoppas mia följer med, annars åker jag nog ändå.


nu ska jag dricka lite varm vinglögg och äta det goda, hembakta brödet med soltorkad tomat och fetaost i.

jag vill ha vår. här är en härlig vårbild från st. james park i london, mars 2008.

0 kommentarer: