tisdag 25 november 2008

hemkommen från jobbet. det gick faktiskt riktigt bra idag. var väldigt skönt att få komma ut lite och att få röra lite på sig, har ju som sagt mest legat i sängen eller soffan de senaste dagarna.
dock var det jävligt halkigt att gå hem förut. höll på att dra mig i backen hela vägen hem.
gick in på ica en sväng och handlade lite stuff som jag ska ha i min pastasallad ikväll, tryckte ner allt i ryggsäcken, (vem vill ramla och inte ha två händer att ta emot sig med liksom? inte jag.)
och började min vandring hemåt, (purjon stack upp som ett spjut ur ryggan.) tog skitlång tid att gå hem. hade ju jävligt dumma skor också, som var helt platta och fungerade ungefär som ett par skidor. imorgon blir det några andra.

jobbar imorgon 14.00-22.00, och sen 7.00-15.00 torsdag och fredag. gött!
har ätit upp en hel honungsburk på en vecka. helt sanslöst. fick en ny av mamma idag.

halsen gör fortfarande ont. mycket märkligt tycker jag eftersom doktorn sa att det inte var någon fluss och att även om det skulle vara det så har jag ätit halva penicillinkuren nu och borde märka något resultat. (läste på bipackssedeln att det tar kål på både öroninflammation, fluss och lunginflammation. good stuff!)

trots att jag hade sovmorgon imorse och inte skulle gå upp förrän 7.30, vaknade jag en hel timme tidigare. JAG vaknade tidigare? hur mysko som helst. det brände i halsen som om nån hällt t-röd i den och strupen var torr som fnöske, näsan både rann och var täppt. (en näsborre rann och den andra var täppt.) låg på ren stönighet kvar i sängen en halvtimme ungefär innan jag bestämde mig för att det var lika bra att gå upp och göra mig redo. då var jag ganska sur.

det liksom knastrar och knakar i mitt öra. det är obehagligt och gör ont.

2 kommentarer:

MamTezz sa...

Hej.. sista jobbet som jag hade var ett vikariat i köket på skåreskolan i karlstad.
Så jag har inget jobb efter mammaledigheten.
Bara att snällt gå till arbetsförmedlingen.
Mindre kul.
Vad jobbar Du med då?

Pearldrop sa...

Jo tack glashalkan har vi märkt av i hemtjänsten ;)
lovely!!