måndag 24 november 2008

vad roligt det är när man lagt ut nästan 600 pix på sjukhusbesök och apoteksbesök under en och samma vecka! särskilt när man inte får lön förrän den 27:e.

det var som befarat riktigt äckligt att komma ut förut. som om det inte räckte med att det snöade så blåste det isiga, snöflingsfyllda vindar i fejset på en också. höll på att frysa ihjäl när jag gick den korta sträckan från mammas bil till vårdcentralens entré. nu är iallafall all meducin införskaffad och jag hoppas jag slipper se ett sjukhus eller ett apotek på mycket länge. kom igen nu penicillin, do your job!

beklagade mig för mor att vi inte hade någon mat hemma, eftersom varken jonas eller jag orkat gå utanför dörren, då köpte hon med lite mjölk och bröd till oss så vi klarar oss idag. schyrre.
sen åkte vi och hämtade mitt ellospaket som precis hade anlänt. jag blev lite gladare.

ikväll ska jag och jonas rota igenom kyl och frys och "taga vad vi haver" och göra quornfilé, potatis i ugn och bearnaisesås. och kolla på csi förstås.

jag är ledsen att alla mina inlägg kretsar runt sjukdom och smärta just nu, men det är tragiskt nog det enda som kretsar i mitt liv för tillfället.
det ska bli bättre, jag lovar.

0 kommentarer: