torsdag 6 november 2008

mitt förra inlägg var visst inte så poppis.

äh.

var ju i edsvalla och handlade lite förut. blir alltid en massa grejer med hem.
nu har jag äntligen balsam iaf. har inte haft något på flera veckor, så varje gång jag har tvättat håret har jag varit tvungen att göra en hårinpackning, annars blir håret helt omedgörligt.
skönt att få använda gammalt hederligt balsam istället igen.

sen åkte jag in till karlstad för att träffa min lilla lina.
vi bestämde oss för att äta på "valfrids krog." blev massa smårätter. och det var helt fantastiskt gott! menyn bestod av: parmesansoppa, (som förmodligen var den godaste soppa jag smakat.) fetaostsallad, marinerade oliver, friterad potatis med citronaioli, chilimarinerad kyckling med mangochutneydressing av nåt slag, och vitlöksbröd.
åh, vad gott det var! till det dracks det förstås några glas vin. rekommenderas!
dit går jag gärna igen och äter.
satt där ganska länge och småplockade i maten och pratade om allt mellan himmel och jord.
supermysigt hade vi. hoppas det inte dröjer alltför länge tills nästa gång.
tjejmiddag när det är som bäst.

när jag kom hem kollade jag på "hells kitchen" och nu sitter jag här.
imorgon väntar korttur på jobbet mellan 16.00 och 20.00.


mätta och glada utanför valfrids.

rolig skylt. gissa var alla står och röker nånstans då?


lina myser i soffan med ett glas rödtjut.


ooh, vilken underbar festmåltid som stod uppdukad till min och linas ära.



1 kommentarer:

Sara sa...

kul att ni hade trevligt! nu har jag lärt mig att kommentera också, applåd till mig! ha de gött :)