onsdag 12 november 2008

namn: linda, camilla. a.k.a. milla deluxe, bob, dolly, stumpen och mr yamamoto. kärt barn har många namn.

kön: hona.

ålder: tant. 26 år fyllda.

längd: ungefär lika lång som en dvärg, fast längre.

vikt: ha!

hårfärg: blond, med en råttfärgad utväxt, som ska slingas snart.

ögonfärg: mörkblå.

hudfärg: allt från vit till brun. och ibland även den tjusiga färgen kräftröd.




har du någonsin?

blivit kysst: ja.

ätit sushi: nej. tycker det är läskigt.

blivit dumpad: ja.

varit med om en bilolycka: nej.

sett smurfarna: ja.

klättrat på berg: ja, massor. i min vilda ungdom.

stannat hemma en lördag bara därför: lätt.




antingen eller.

kallt eller varmt: jag hatar att frysa. avskyr således vinter.

blått eller rött: rött om vi snackar politik. (men just nu är jag inne i min "blåa period" och älskar allt som är blått. kläder, grejer, you name it.)

regn eller snö: regn. med tanke på min avsky för vinter så. dessutom finns det typ inget härligare än ett lätt sommarregn.

rosor eller tusenskönor: tusenskönor. rosor är överskattat.

matte eller engelska: engelska.

öl eller cider: staropramen.




motsatta könet

gillar du någon just nu från det motsatta könet: oh ja.

vet den om det: klart.

gillar någon dig just nu: absolut.

vad tittar du först på hos en man: utstrålning.





inom de närmaste 48 timmarna.

har du haft ett seriöst samtal: ja, minst två.

kramat någon: jajemän. flera stycken faktiskt.

blivit osams med dina föräldrar: nej.

bråkat med en kompis: nej.

bråkat med pojk/flickvän: inte bråkat. diskuterat, möjligen.





gillar du att?

kramas: ja. som fan.

sova ensam: jag hatar att sova ensam.

ge massage: jag tror inte att jag kan.

gå promenader i regnet: ja. i sommarregn. så man får en snygg wetlook. ;)

tugga tuggumi: yesbox.





favorit.

mat: kyckling?

program på tv: family guy och scrubs.

film: svårt att välja en. amelie?

frukt: melon, banan, apelsin.

restaurang: den vegetariska restaurangen "andrum," i göteborg.

ställe att vara: festivaler. götet.

låt: jag får passa på den sålänge.

artist/grupp: lite turbonegro är ju aldrig fel.

sport: jag tränar box, och det är superkul!

färg: just nu är jag kär i allt som är blått.

godis: choklad.


övrigt.

vad gjorde du förra sommaren: var på kusten med jonas, till grekland med mor och syster och så jobbade jag som en galning. solade & badade, drack massa vin, spelade brännboll, grillade.

vad är din värsta ovana: oj. finns alltför många att välja på.

vad gör dig riktigt förbannad: krig, orättvisor, ideal, snålhet.

läskigast: närvaron av saker jag inte kan se, men som jag ändå vet finns där. samtidigt som det är läskigt är det också otroligt spännande.

roligast: umgås med alla nära och kära.

svär du för mycket: hell yeah. i varannan mening ungefär. det är inte snyggt, jag vet.

när duschade du senast: idag.

vad har du på dig idag: ljusgråa stuprörsjeans och en turkos tunika.

vilken färg är dina underkläder: vita.

vad var det sista du sa: godnatt, bebe. älskar dig.

vad är brevid dig just nu: min mobil.

vad var det sista du åt: förlåt mig, ty jag har syndat, en bit nötkolakaka. och smarrig var den också!

har du en lavalampa: haha, ja. en snygg jävel, men den ligger i någon kartong nånstans.

hur är vädret just nu: typiskt höstväder. grått och trist.

vad gjorde du igår natt: satt uppe med jonas och kollade på en av världens bästa serier, "the office" (amerikanska versionen.)

vem pratade du sist med på telefon: gaby.

vad gör dig glad: massa saker. vännerna. kärleken. solen. vinet.

vart vill du åka: göteborg, thailand, usa, indien. listan kan göras hur lång som helst.

vill du ha barn: oh ja. två stycken är väl lagom.

hur mycket är klockan just nu: 13.30.

vad skall du göra nu: ta en clementin.

1 kommentarer:

Sara sa...

gah, det var mycket att läsa. du har blivit flitig på att skriva igen iaf, det är kul :) miss ya too! det enda jag saknar med järpegatan typ. att jobba med dig ;D hörs goding!