lördag 14 februari 2009

jag och robert var ju på "after dark" igår. det var jävligt kul. de är ju så himla duktiga på att imitera olika människor. de imiterade allt från christer sjögren till carola och linda isaksson.
och så sjöng vi allsång med babsan.
även christer sjögren himself var där. jag fick rysningar genom hela kroppen när jag såg honom komma gående in med ett leende på läpparna och framtänder som man kan få in två tior emellan. jag kan inte hjälpa det, jag tycker bara att han är obehaglig på nåt vis.

efter showen gick vi till score och käkade mat. det var jättegott.
tråkigt nog så gick det väldigt dåligt med bussar hem. en buss gick 23.00 sen gick inte nästa förrän 02.00. med tanke på att vi inte fick in maten förrän strax efter 22.30 så var vi tvungna att ta bussen klockan två. vi försökte desperat kontakta alla vi kunde komma på för att kanske få skjuts istället, utan framgång.
när klockan var 23.30 och vi hade ätit upp maten satt jag och gäspade som en gammal kärring och visste inte hur jag skulle orka hålla mig vaken till 02.00.

beställde in en guinness som smekte strupen som sammet. efter enstund stängde de på score och vi gick vidare till pitchers. satt vid ett fönsterbord, och vips så kom christer lindarw och kompani och gick ut och ställde sig och rökte precis utanför fönstret. lite coolt.
när klockan äntligen (!) närmade sig tvåtiden var jag sjukt trött och hade ont i magen.
det var bitterljuvt att få sätta sig på bussen som skulle ta oss till grums. skönt att äntligen vara på hemgång, jobbigt för att bussen var full av skränande, fulla fjortisar och att bussen gick över edsvalla, vilket betydde att det tog ungefär en timme och en kvart att komma hem. fy fan vad drygt.

sammanfattningsvis kan jag säga att kvällen var mycket lyckad trots att jag var så trött de sista timmarna. det var riktigt kul att få se "after dark" göra sin show.
tack för att jag fick följa med robert!

avslutar med några bilder från kvällen, dock inte av bästa kvalité eftersom vi satt en bit från scen och det var mörkt.

christer lindarw och babsan.
vilken tjej som helst skulle kunna bli avundsjuk på christers spiror.


christer lindarw som carola. mycket rå humor, precis i min stil.
gillar ju som bekant inte carola speciellt mycket.


shirley clamp och två poliser som fångar hennes bröst som är på rymmen.
ja, man behöver egentligen se showen för att fatta, men sjukt roligt var det iallafall.
middagen bestod av grillad baguette med aioli till förrätt
och pasta med grillad kyckling och parmesansås till huvudrätt.



moi.




0 kommentarer: