torsdag 12 februari 2009

jojo, då har man varit på stickkurs hos svärmor igen då.
jag blev klar med torgvantarna som jonas fick av mig för att ha när han är ute och fotograferar.
finally done.
nu har jag försökt mig på att sticka resårstickning(?) heter det så? ja, iallafall ska man göra två räta, två aviga, två räta osv. jag blev dock så uppslukad av ett samtal med jossan (jonas syrra) att jag inte märkte att jag gjorde fyra aviga efter varandra. då var det försent. oh well. jag bara stickar en "träningsbit" för att öva nu så det är lungan.
blev ganska nöjd över att ha gjort klart min första stickade grej ever. här nedan ser ni resultatet.

torgvantar made by milla.

annars har jag inte gjort så särskilt mycket idag. svärmor hämtade mig redan klockan 15.00 och jag kom inte hem förrän nu runt 21.00 så det har inte blivit överdrivet mycket annat gjort.
imorgon ska iallafall robert och jag ut på skojigheter. vi ska nämligen på "after dark."
det ska bli jäkligt kul.

3 kommentarer:

Buzaan sa...

Fina dom blev :)

Mamma Dee sa...

Jag vill också lära mig sticka =) När du lärt dej kan du väl lära mig ;)? Ha en skön fredag! Kraam

Anonym sa...

Shit, vad duktig du är!! Mamma försökte lära mig att sticka för typ 100 år sedan, och efter flera timmar sa hon:- hmm, Malin, ALLA behöver inte kunna sticka vet du!! Tolkade det som om hon gett upp, så jag gjorde det också! >Ha en fin helg! Förresten, ska rekomendera dig en bok. Secret, hemligheten... en bok som hjälper dig uppnå det du vill i livet! Kramiz M