onsdag 25 februari 2009

Vaknade upp och kände mig skitförkyld och febrig. Halsen var alldeles torr och jag var hes som en kråka. Tyckte mycket synd om mig själv när jag ynkligt hostandes och med mycket möda drog mig mot medicinskåpet för att hämta febertermometern, samtidigt som jag förklarade för Jonas att jag hade feber. Kröp sedan tillbaka under täcket, med termometern under armen och en bok i näven. När det hade gått tio minuter och det var dags att kolla kroppstemperaturen blev jag mycket förvånad över att den endast visade på 36,7 grader. Vad fan? Jag kallsvettades ju tillochmed! Konstigt.

Förkyld är jag dock. Inte så hemskt mycket, men det kan komma att bli värre.
Egentligen är det inte så konstigt om jag blir sjuk igen, för igår var jag ju ute och gick med Rebecca i en och en halvtimme. I tights. När det bara var 1 grad varmt. Mina lår hade tappat känseln när jag väl kom in igen och jag frös som en idiot resten av eftermiddagen/kvällen.

På schemat annars idag är det ganska tomt. Jag ska iväg och handla lite mat, fixa lunch, kanske plocka lite och testa en ny maträtt till middag. (Tacokryddad kycklinglasagne.) Eventuellt kanske vi ser en film ikväll också. Känner inte för att göra några större utsvävningar nu när jag börjar bli sjuk.
Imorgon ska vi iväg och käka buffé och bowla på Nöjesfabriken, med the ol´ gang. Det ska bli trevligt.

Fick även två dagars jobb, fredag kväll och delad tur på söndag, vilket betyder att helgen kommer att bli jävligt lugn, om man bortser från jobbandet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får hoppas du inte blir en massa sjuk utan att det går åt rätt håll istället :)

Anonym sa...

Hoppas du piggnar till!