torsdag 19 februari 2009

snart är det bokrea!
fan vad kul. jag har redan hittat ungefär 4-5 böcker som jag tänkt köpa.
egentligen finns det inte plats för fler böcker i den ynkliga bokhyllan vi har nu, men böcker kan man inte få för mycket av.
jag hoppas att vi inte kommer bo kvar här för all framtid, utan hittar något rymligare där man får plats med en större bokhylla.
jag vill ha minst tre rum. helst fyra egentligen om det ska vara en lägenhet.
men allra helst vill jag ha ett hus naturligtvis.

jag drömmer om den dagen jag kan få planera hur jag vill ha det med planlösning och annat, tapeter, färger, hur köket ska se ut... jävlar vad roligt. jag vill ha en öppen planlösning med ett ganska stort och fräscht kök med mycket arbetsyta, många fönster i hela huset så det kommer in mycket ljus, och ganska ljus färgskala i övrigt. tänk att få inreda precis som man vill. vad lyxigt.

på sistone har jag börjat längta som satan efter en liten bebis också. ja, mer än vanligt alltså.
jag hoppas verkligen att jag kommer att bli gravid någon gång under detta året.
jag behöver det.

6 kommentarer:

Caroline sa...

hej.. vi bor på karlberg...

Marie sa...

Jag längtar också efter bokrean men än så länge har jag inte hittat några böcker som jag verkligen vill ha :-(

Vart i Grums bor du om jag nu får fortsätta bostadsfrågan jag såg här *ler*

Marie sa...

Hur bra är det att bo där? Är det lyhört hos er med? Jag hade gärna bott där borta men det är visst fler som vill det :-p

Anonym sa...

Håller tummarna för att ett litet liv börjar gro i din mage i år!

Min lilla dotter blir 6 månader den 27:e denna månad. OFATTBART vad fort tiden går när man fått barn!

Anonym sa...

Och förresten... Kanske sås ett litet frö i min mage också i år så en kid nr. 2 kommer ut år 2010. Kanske får våra frön ungefär samtidigt ;-) Haha!

Anonym sa...

Ja det är nog samma läkare som jag haft nu när du säger det! Jobbigt när hon inte fatta ngt ja sa..suck..
jaa bokrean är såå underbar!!
Har oxå en yttepytte bokhylla, rymer inte en tiondel av de böcker jag vill ha=)

jaaa men dags för bebisverksamhet *hoppas*

Hoppas ni får tag i ert drömboende i framtiden med :D

Kram tezz