lördag 14 februari 2009

middagen var alldeles fantastisk.

meny:

förrätt:
tomatsoppa med basilika, krutonger & focaccia med västerbottenost.

huvudrätt:
örtbakad kycklingfilé med svamprisotto och grekisk sallad.

dessert:
chokladsemifreddo.



hemgjorda krutonger med smak av vitlök.

underbar focaccia med västerbottenost.


tomatsoppa med färsk basilika.


perfekt tillagad kycklingfilé och en ljuvligt krämig risotto.



semifreddon smälte i munnen.
(semifreddo=halvfryst glass.)
nu är jag proppmätt!
tack så mycket älskade jonas för den fantastiska maten.
och för att du är min.
jag älskar dig så jävla mycket.
inte bara idag, utan även de andra 364 dagarna på året.




4 kommentarer:

Mamma Dee sa...

Mm va hungrig man blev =) Såg jättegott ut =) Kram

Anonym sa...

åhh vad gott!! får man fråga om receptet på tomatsoppan?
kram sanna

/sannispannisen

Anonym sa...

Åh, vilken fantastisk alla hjärtans dag middag!!! Håller med dig, skit tråkigt allt detta... vågade man, skulle man starta upp ett eget, ett privat boende, där de gamla och anställda får den tid de behöver... kramiz M

Pearldrop sa...

ljuvlig måltid!

jag såg ju filmen först och föll för den, kanske varit annorlund aom jag läst boken först.. men tror inte det, den kändes alldeles för barnslig!