måndag 23 februari 2009

känner mig alldeles oinspirerad idag. orkar inte ta mig för nånting.
sitter just nu och försöker hitta en bra instruktionsvideo till ett yogaprogram man kan köra hemma. det går inte så bra.

jag skulle helst vilja utöva bodybalance, som är en blandning av yoga, qigong, pilates och tai chi. det var så jävla roligt att gå på bodybalance, men nu finns tyvärr inte den träningsformen kvar här, då gymet som hade det har lagt ner och då tänkte jag att jag kanske kunde köra solo här hemma. men då behöver jag definitivt en instruktör med tydliga direktiv, eftersom jag inte behärskar det helt ensam.

jag vill inte göra någon såndär jobbig form av yoga där man ska flåsandas och vara helt fokuserad på andningen hela tiden. jag känner mig urlöjlig då.
jag vill inte heller göra något skitavancerat med benen bakom huvudet och stå på händer och sånt, utan mer olika balansövningar liksom.
det lutar just nu åt att beställa en instruktionsfilm med poweryoga. det är bättre än inget.
men jag är hemskt tacksam för alla andra tips och idéer om ni har några.
jag har varit sugen i flera månader på att börja med yoga hemmavid.
och eftersom jag gärna vill ha rörliga bilder att titta på, så man kan vara säker på att man utför övningarna rätt, blir ju utbudet ganska begränsat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl tänkt att jag skulle bli sjuksyrra, men nu vet jag inte längre. Vill gå konstprogrammet också men då tänker man (såklart) på att det brukar vara svårare att livnära sig på det och att hitta ett "riktigt" jobb.

Har alltså inte bestämt mig för om en ganska säker plats som sjuksyrra ska vinna eller om jag ska satsa på det jag verkligen brinner för, våga chansa!

Anonym sa...

ja det är riktigt jobbigt! kan ta flera timmar innan man väl har somnat!

Tessan sa...

Jo, det är både jobbigt och inte. Det fick bli så eftersom vi är lediga på fredagar, så får vi jobba 8 timmar mån-ons och 6 tim på torsdagar. Så 8-16:30 blir det då. Men det kan ju ändras längre fram. När vi börjar jobba fredagar också blir ju övriga dagar lite kortare med. Så: det är jobbigt med långa dagar, men skönt med 3 dagars helg varje vecka =)
Illamåendet är mycket bättre nu. Inte helt borta, men det är ändå stor skillnad mot hur var. Jag fungerar mycket bättre nu.