onsdag 11 februari 2009

lista.
om du får mer än 30 är du paranoid. om du får 21 till 29 är du normal. om du får 11 till 20 är nu nästan aldrig rädd. om du får 10 eller mindre är du aldrig rädd.
obs! listan kommer att göras med ett litet mått ironi och en liten nypa salt, bara så ni vet kära läsare, och inte blir alltför oroliga för min hälsa.

jag fruktar:

homosexuella [ ]
mörker [X]
att mitt hus ska brinna ner [X]
att vara mej själv inför andra [ ]
höjder [X]
svarta katter [X] om de går över vägen. (tvi, tvi, tvi)
fåglar [X] opålitliga varelser.
fiskar [X] de är slemmiga och kan bita en i tårna när man badar.
myror [X] såg ett avsnitt av mcgyver när jag var liten där det var med sk. "vandringsmyror" som åt upp folk på bara någon timme, några veckor senare råkade en liten svartmyra krypa upp på mig och jag skrek så att lungorna höll på att sprängas, pappa släppte gräsklipparen illa kvickt och kom till undsättning. han förklarade att det inte finns sådana myror som äter upp folk, iallafall inte här. jag lugnade mig, men händelsen har satt sina spår.
att köra [ ]
att flyga [X] om det är turbulens.
blommor eller andra plantor [X] såna som man kan göra droger av. jag är livrädd för knark.
att bli rörd [ ]
eld [X] det är varmt och kan göra mycket skada.
vatten [X] om jag får kallsup.
havet [X] om det blir för djupt. man kan drunkna.
misslyckande [X] fast jag är van det.
grodor/paddor [X] de är fula och slemmiga.
möss/råttor [X] sånadär råttor med lång, hårlös svans och stora tänder. de kommer även med pest, råttorna.
hoppa från höga ställen [X] man kan slå sig fördärvad.
snö [X] det är kallt, man kan bli insnöad, det blir halkigt. you name it.
regn [ ]
min pappa [ ] haha! han är ingen man att frukta. han är jättesnäll.
clowner [X] lite obehagliga är dom.
stora folksamlingar [X] om alla tittar på mig.
att korsa broar [ ]
döden [X]
att dö ensam [X]
att mina föräldrar inte ska gilla vem jag är [ ]
att bli rånad [ ]
män [X] om de är elaka och sårar.
kvinnor [X] de kan vara riktiga bitches.
ha ett jättestort ansvar [X] ansvar är bra, FÖR stor ansvar är skrämmande.
läkare [X] jag litar inte riktigt på dom.
tandläkare [ ]
orkaner [X] jag skulle då inte vilja ha hit typ "katrina" eller så.
sjukdomar[X] säg en sjukdom, jag har den, har haft den eller kommer förmodligen att få den. är mycket hypokondrisk.
att tappa bort min iPod/mobil [X] det skulle vara katastrof.
ormar [X] tycker tungan är obehaglig.
hajar [X] skulle inte gärna vilja bli misstagen för en säl när jag badar och bli hajmat, nej.
vapen [X] skulle vilja påstå att jag är pacifist. tror inte på det där med vapen eller våld.
fredagen den 13 [ ]
att fastna någonstans [X] oh ja, i hissar eller andra trånga utrymmen.
spöken [X] både och. tror på andevärlden och tycker det är häftigt, samtidigt som det skrämmer mig också.
halloween [X] vill inte ha hit massa ungar som ringer på dörren och skriker: "bus eller godis!"
skolan [ ]
tåg eller tunnelbanor [X] SJ är ganska skrämmande faktiskt. och opålitligt.
udda tal [ ]
jämna tal [ ]
att vara ensam på natten [X] ibland.
växa upp [X] usch, ja. jag vill aldrig bli vuxen.
monster under sängen [X] konstigt nog törs jag aldrig ha benen dinglande ner från soffan eller sängen när mörkret infallit för man vet aldrig om någon tar tag kring mina fotleder!
läskiga ljud under natten [X]
att inte genomföra mina drömmar/mål [X] HA!
blod [X] bara om det är mycket.
att någon du älskar eller bryr dig om ska bli skadad [X] varje dag.
att någon du älskar eller bryr dej om ska skada dig [X]
kärlek [X]
att förlora någon du älskar [X] vill inte tänka på det för då börjar jag grina.
att riva dig på papper [X] det gör jävligt ont att få ett papercut faktiskt.
att ramla medan du springer [ ]
spindlar [X] fruktansvärt obehagliga djur.
fötter [X] fötter är äckliga och luktar illa.
nålar [ ]
att ramla nedför en trapp [ ]
att drunkna [X] just det där att inte få luft är skitobehagligt att tänka på.
tatueringar [ ]
folk som inte pratar engelska [X] om jag befinner mig i utlandet, för då kan jag inte göra mig förstådd.
att få problem [X]
att skada någon [X] jag kanske inte är rädd att skada någon fysiskt, men kanske känslomässigt
knivar [X] de är vassa och kan orsaka mycket smärta, men jag jag vill inte säga att de gör mig rädd, snarare att jag har respekt för dom.

yes. tror bestämt att jag fick alldeles för många kryss.
jag utmanar dig, och dig, och dig att svara på en egen sånhär lista!

0 kommentarer: