fredag 20 februari 2009

då var jag hemkommen från besöket hos doktorn.
det gick rätt bra, förutom att jag tyckte att hon var lite väl opersonlig. hon tog inte i hand varken när jag kom eller när jag gick och det är väl ändå en grej som man ska göra när man hälsar på någon för första gången? särskilt om man är läkare. det skapar ett slags förtroende tycker jag. (OM hon hade tagit i hand hade hon säkert haft ett såntdär slappt handslag som känns som man håller en död fisk i handen. och då föredrar jag isåfall att inte ta i hand alls, så när jag tänker efter är vi väl nöjda och glada, både jag och doktorn över hur det gick trots allt.)

jag blev visad till undersökningsrummet, där jag slängde väska, jacka och halsduk i fotänden på sängen och var på väg att sätta mig på sängkanten när hon säger: "nejnej, du komma hit. eller jo sätt dig." lite förvirrad sätter jag mig långt ut på kanten medan hon frågar mig vilket öra det handlade om. " eh, ja, det var vänster öra." sa jag misstänksamt och undrade inombords om de inte hade några jävla journaler på mig eller vad det handlade om. det är inte för mycket begärt att de har läst lite i journalen vad det gäller innan man kommer tycker jag. det tillhör ju deras jobb.
efter att hon frågat det ber hon mig sätta mig i en stol där hon kan köra in en såndär grej i örat och kolla läget.
hon håller på länge och väl, och jag rycker till, för grejen är nästan uppe i hjärnan på mig.
"gör det ont?" frågar hon. "ja, den är lite långt in." svarar jag.

efter det beordrar hon mig att lägga mig på sängen igen där hon kollar i båda öronen med någon annan slags maskin.
"ja, vänster öra är lite.... jaa?" säger hon. "irriterat?" frågar jag hjälpsamt. "ja, just det. irriterat. det andra örat ser bättre ut. om du blir förkyld, du akta dig. det kan komma tillbaka. var försiktig när du blir förkyld."
jaha, tänkte jag, hur är man försiktig då och undviker en kommande inflammation? kommer den så kommer den väl.
summan av kardemumman var att det är läkt i örat, men att det inte såg helt fint ut än.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma!
Brukar du glo på Let´s Dance?

Anonym sa...

usch vad jobbigt, jag hade öroninflammation för nån månad sen, hade sååå ont så jag besökte sjukhuset en gång till, och då såg det "irriterat" ut men ändå läkt.

tack för receptet på linssoppan, måste prövas:-)

Anonym sa...

Jag vet inte hur en trogen Let´s Dance-kollare ser ut så jag kan inte säga om du ser ut som en sån :-D
Undrade mest bara för att jag själv glor ganska flitigt.

Nepp, har inte varit hos barnmorskan. Ska dit 13.45. Uäk!

Anonym sa...

Ja en del mammor gör de,(idioti) men denna mamman har leukemi och hon och hennes kille vill väldigt gärna ha ett barn tillsammans.
det är riktigt kämpigt för dom...
En jätte gullig tjej är det!!
KRAAM

Anonym sa...

Förresten så har jag en till overall. Tänkte om du är intresserad nu när du ändå håller på :P

Den är jättefin, typ vinröd med brunt innerfoder. Luva. Inte använd en enda gång (pga felköp).

Har bild if you are interested!
Annars får du glo på Let´s Dance och gnaga på den molniga overallen ikväll istället, haha.

Anonym sa...

Men usch.. obehaglig läkare!!

Hoppas det går över så du slipper dit igen!!!

Kram Tezz